# | ara | ell |
---|
1 | أفغانستان: طالب في الثانوية يكتشف صيغةً رياضية جديدة | Αφγανιστάν: Μαθητής λυκείου ανακαλύπτει μαθηματικό τύπο |
2 | ما لم تكن معتاداً على قراءة قصص نجاح للتعليم في أفغانستان، فهذه قصة ناجحة على غير العادة. | Αν δεν έχετε συνηθίσει να ακούτε ιστορίες περί επιτευγμάτων στην εκπαίδευση από το Αφγανιστάν, να και κάτι καινούριο. |
3 | في 30 حزيران/يونيو عام 2012 أعلن [بالانجليزية] مركز العلوم في كابل أن خليل الله يعقوبي، طالب في مدرسة ثانوية من ولاية غزني، اكتشف وحده صيغة رياضية يمكن استخدامها في حل،”المعادلات التربيعية مع مجهول واحد”. | Στις 30 Ιουνίου 2012, το Κέντρο Επιστημών στην Καμπούλ ανακοίνωσε [en] ότι ο Khalilullah Yaqubi, μαθητής λυκείου από την περιφέρεια Γκαζνί, ανακάλυψε μόνος του έναν μαθηματικό τύπο που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την επίλυση “δευτεροβάθμιων εξισώσεων με έναν άγνωστο”. |
4 | خليل الله هو طالب في الصف الأول ثانوي في مدرسة البيروني الثانوية في ناواباد، الواقعة على أطراف غزني. | Ο Khalilullah είναι μαθητής της Α' τάξης του Λυκείου Al-Beruni στο Nawabad, στα περίχωρα της πόλης Γκαζνί. |
5 | متحدثاً عن الصيغة، قال خليل الله: | Μιλώντας για το μαθηματικό τύπο, ο Khalilullah αναφέρει [en]: |
6 | لم أرى هذه الصيغة مسبقاً في أي كتاب. | Δεν έχω δει τον τύπο αυτό σε κάποιο βιβλίο. |
7 | كما لم أستعمل أي مصدر ولم أغش من الإنترنت. | Ούτε χρησιμοποίησα κάποια πηγή ούτε “έκλεψα” μέσω Διαδικτύου. |
8 | كانت بمجهودي الذاتي. | Είναι όλα δική μου προσπάθεια. |
9 | باستخدام هذه الصيغة يمكننا حلُّ مشاكل الدرجة في المعادلات. | Μέσω του τύπου αυτού μπορούμε να λύνουμε προβλήματα εξισώσεων με βαθμούς (sic). |
10 | رحَّب بعض مستخدمي تويتر الأفغان بالخبر معتبرين أنه مؤشر على تطور في قطاع التعليم الأفغاني. | Ορισμένοι χρήστες του Twitter καλωσόρισαν την είδηση αυτή ως ένδειξη βελτιώσεων στον εκπαιδευτικό τομέα στο Αφγανιστάν. |
11 | غرَّد موليكس، مثلاً: | Ο χρήστης Mulex, για παράδειγμα, έγραψε [en]: |
12 | مرحى! | Ουάου! |
13 | خبر مذهل من أفغانستان. | Συναρπαστικά νέα από το Αφγανιστάν. |
14 | إشارة على تقدم في نظامهم التعليمي. | Ένδειξη προόδου για το εκπαιδευτικό τους σύστημα. |
15 | كتب مستخدم تويتر آخر،جاسور آشروف: لا يسمع المرء عادة أخبار إيجابية من أفغانستان. | Ένας άλλος χρήστης του Twitter, ο Jasur Ashurov (“Πρώην νομάδας από την Κεντρική Ασία”) έγραψε [en]: |
16 | لهذا أنا سعيد لقراءة هذا الخبر | Δεν ακούς πάντοτε θετικά νέα από το Αφγανιστάν. |
17 | نقلاً عن عالم وشاعر روسي، أضاف[بالروسية]: | Γι' αυτό είμαι τόσο χαρούμενος που το διάβασα αυτό. |
18 | …يمكن للأراضي الأفغانية أن تنجب نيوتن وأفلاطون الأفغانيان… | Παραφράζοντας έναν Ρώσο επιστήμονα και ποιητή (Μιχαήλ Λομονόσοφ), πρόσθεσε [ru]: |
19 | [جميع الروابط التالية باللغة الانجليزية] | …η αφγανική γη μπορεί να γεννήσει και τους δικούς της Νεύτωνες και έξυπνους Πλάτωνες… |
20 | يبرز نجاح الطلبة بشكل خاص رغم الوضع الصعب الذي يواجهه قطاع التعليم في ولاية غزني. | Η επιτυχία του μαθητή ξεχωρίζει ιδιαίτερα από το γενικότερο δύσκολο περιβάλλον στο σχολικό τομέα στην περιφέρεια Γκαζνί. |
21 | أعضاء من طالبان ومتعاطفون معها أغلقوا العديد من المدارس في الولاية. | Μέλη και οπαδοί των Ταλιμπάν είχαν κλείσει πολλά σχολεία στην περιφέρεια. |
22 | لكن مؤخراً. تصدى ما يقارب من الأربعمئة من سكان احدي مناطق الولاية للمجموعة الأصولية ونجحوا في افتتاح 81 من أصل 83 مدرسة في المنطقة. | Πρόσφατα, ωστόσο, περίπου 400 κάτοικοι συνοικίας της επαρχίας αυτής στράφηκαν εναντίον [en] της ομάδας των φονταμενταλιστών και πέτυχαν την επαναλειτουργία των 81 από τα 83 σχολεία στην περιοχή. |
23 | عموماً، حدثت تطورات في قطاع التعليم الأفغاني منذ الإطاحة بطالبان عام 2001. | Γενικά, έχουν υπάρξει βελτιώσεις στον εκπαιδευτικό τομέα του Αφγανιστάν από τότε που εκδιώχθηκαν οι Ταλιμπαν το 2001. |
24 | تم بناء 5،000 مدرسة تقريباً في مختلف أرجاء البلاد منذ عام 2003. | Περίπου 5.000 σχολεία χτίστηκαν (pdf) σε όλη τη χώρα από τ0 2003 και μετά. |
25 | لكن معظم هذه المدارس تعاني من نقصٍ في المنشئات التعليمية الحديثة ومن قلة المدرسين المؤهلين. | Ωστόσο, πολλά από αυτά στερούνται σύγχρονων εκπαιδευτικών εγκαταστάσεων και παρατηρείται έλλειψη καταρτισμένων εκπαιδευτικών. |
26 | إضافةً إلى أن العديد من مدارس الإناث هوجمت مؤخراً من قبل أصوليين يعارضون تعليم الفتيات في البلاد. | Παρόλ' αυτά, πολλά σχολεία θηλέων πρόσφατα δέχτηκαν επίθεση από φονταμενταλιστές, που αντιτίθενται στη μόρφωση των γυναικών στη χώρα. |
27 | في صحيفة الآوت لوك الأفغانية، وصف ديلاوار شيرازي النظام التعليمي في أفغانستان بالآتي: | Στη σελίδα Outlook Afghanistan, ο Dilawar Sherzai περιγράφει [en] το εκπαιδευτικό σύστημα στο Αφγανιστάν ως ακολούθως: |
28 | بلدنا أفغانستان هو أحد البلاد التي لم يحظ بها قطاع التعليم بالاهتمام اللائق. | Η χώρα μας, το Αφγανιστάν, είναι μια από τις χώρες που δεν έχει δοθεί η κατάλληλη προσοχή στον εκπαιδευτικό τομέα. |
29 | أحد الأسباب الرئيسية لذلك هو عدم الاستقرار الذي يشغل المجتمع. | Ένας από τους βασικούς λόγους αποτελεί η συνεχιζόμενη αστάθεια που κυριαρχεί στην κοινωνία. |
30 | الحروب والنزاعات_الوطنية والإقليمية والعالمية_ التي كانت الأرض الأفغانية مسرحاً لها خنقت إلى حد كبير التطور في المجالات الاجتماعية والتعليمية. | Οι πόλεμοι και οι διαμάχες - εθνικές, τοπικές και διεθνείς -, των οποίων αποτελεί θέατρο το Αφγανιστάν έχουν οδηγήσει σε ασφυξία τους κοινωνικούς και εκπαιδευτικούς τομείς. |
31 | بدءاً من الاجتياح السوفيتي عام 1979 يمكن للمرء أن يعدد النزاعات والإضرابات الكثيرة التي أعاقت إنشاء نظام تعليمي مرضٍ. | Ξεκινώντας από τη σοβιετική εισβολή του 1979, μπορούμε να απαριθμήσουμε χιλιάδες συμπλοκές και αναταραχές που εμποδίζουν την καθιέρωση ενός ικανοποιητικού εκπαιδευτικού συστήματος. |
32 | المشاكل، في طبيعة الأحوال، كانت النقطة التي أخذت اهتمام وتركيز الناس بعيداً عن النظام التعليمي. | Τα προβλήματα, περισσότερο βασικά εκ φύσεως, είναι η επικέντρωση της προσοχής του κόσμου παρά το εκπαιδευτικό σύστημα. |
33 | رغم كل هذه الصعوبات، نجح العديد من الأفغان في التعلُّم، أحياناً بالتعليم الذاتي حتى. | Παρά όλες αυτές τις δυσκολίες, πολλοί Αφγανοί καταφέρνουν να μορφωθούν, πολλές φορές μάλιστα αυτοδίδακτοι. |
34 | في كانون الأول/ديسمبر عام 2011، تمكن شخص موهوب آخر من سكان غزني، بدون أي تدريبات خاصة أو أدوات، من الطيران بطائرة صنعها في حديقته بواسطة أجزاء من عربة وسيارة تيوتا مستعملة. | Το Δεκέμβριο του 2011, άλλος ένας κάτοικος του Γκαζνί, χωρίς κάποια ειδική εκπαίδευση ή εργαλεία, πέταξε [en] ένα αεροσκάφος που είχε κατασκευάσει από κομμάτια ενός παραδοσιακού ρίκσο (ποδήλατο-ταξί) και ενός μεταχειρισμένου οχήματος Toyota στον κήπο του. |
35 | أليكساندر سوديكوف ساهم في هذه المقالة. | Στη δημοσίευση αυτή συνεισέφερε ο Alexander Sodiqov. |