Sentence alignment for gv-ara-20110425-10680.xml (html) - gv-ell-20110422-1003.xml (html)

#araell
1تونس: حوار حول العلمانيةΤυνησία: Η αντιπαράθεση των bloggers πάνω στο θέμα της ανεξιθρησκείας
2هذا المقال جزء من تغطيتنا الخاصة لثورة تونس 2011.Αυτό το άρθρο αποτελεί μέρος του ειδικού αφιερώματός μας για την Επανάσταση στην Τυνησία 2011.
3Αν και η Τυνησία είναι μια χώρα με ισχυρή μουσουλμανική πλειοψηφία και σύμφωνα με το Τυνησιακό Σύνταγμα το Ισλάμ είναι η επίσημη θρησκεία του κράτους, η κοινωνία της Τυνησίας είναι μία από τις κοσμικότερες κοινωνίες του μουσουλμανικού κόσμου.
4Το κίνημα διαχωρισμού κράτους- θρησκείας έχει τις ρίζες του στην περίοδο μετά την ανεξαρτησία της χώρας, υπό την προεδρία του Habib Bourguiba, ενός από τους μεγαλύτερους κοσμικούς ηγέτες στον αραβικό κόσμο.
5برغم أن تونس بها أغلبية مسلمة وأن الدستور التونسي ينص على أن الإسلام دين الدولة، فالمجتمع التونسي واحد من أكثر المجتمعات علمانية في العالم الإسلامي.Ο Bourguiba είναι κυρίως γνωστός για το σημαντικό ρόλο που έπαιξε στο ζήτημα του “Ιδιωτικού Δικαίου”, μια σειρά νόμων που προστάτευαν βασικά τις γυναίκες και διασφάλιζαν τα δικαιώματα τους.
6ترجع بداية علمنة الدولة إلى عهد ما بعد الاستقلال تحت حكم الرئيس حبيب بورقيبة، واحد من أكثر القادة علمانية في العالم العربي.Κατά τη διάρκεια της 23χρονης παραμονής του στην εξουσία, ο διάδοχος του, Zine Al Abideen Ben Ali, συνέχισε να υποστηρίζει αυτήν την τάση. Διαδηλώσεις υπέρ της ανεξιθρησκείας.
7Φωτογραφία του Nawaat.
8Παρόλα αυτά, ο Bourguiba και ο διάδοχος του Ben Ali (εξορισμένος πλέον) έχουν δεχτεί κριτική για τη σκληρή τους συμπεριφορά απέναντι όχι μόνο στα Ισλαμικά πολιτικά κόμματα και τους αρχηγούς τους αλλά και σε απλούς Τυνήσιους οι οποίοι ήθελαν να ασκήσουν ελεύθερα τα θρησκευτικά τους καθήκοντα.
9اشتهر بورقيبة خاصة بالدور الكبير الذي لعبه في إصدار قانون الأحوال الشخصية - مجموعة من القوانين التي تتعلق في المقام الأول بحماية المرأة وضمان حقوقها، واستمر علي زين العابدين من بعده في علمنة البلاد طوال حكمه الذى امتد 23 عاماً.Τα τελευταία 5ο χρόνια, οι γυναίκες απαγορευόταν να φοράνε μαντίλες, και η μυστική αστυνομία συνήθιζε να παρακολουθεί και να ερευνά όσους προσεύχονταν στα τζαμιά. Με άλλα λόγια, ο διαχωρισμός κράτους- θρησκείας και η θρησκευτική ελευθερία τη δεδομένη στιγμή λειτουργούσαν μόνο προς όφελος όσων δεν ήθελαν να εξασκήσουν καμιά θρησκεία.
10مظاهرة مؤيدة للعلمانية.Αντίθετα αυτοί που ήθελαν, αντιμετωπίζονταν με καχυποψία.
11Μετά την επανάσταση, η ανεξιθρησκεία και η θέση του Ισλάμ βρέθηκαν συχνά στο κέντρο έντονων αντιπαραθέσεων στις πλατφόρμες των social media και των τυνησιακών blogs.
12الصورة من مدونة نواة.‘Made in Tunisia' ανεξιθρησκεία:
13إلا أن بورقيبة وخلفه بن علي (المخلوع) اتهموا بالتشدد ليس مع الأحزاب الإسلامية والقادة الإسلاميين فحسب، بل حتى مع المواطنين الذين أرادوا ممارسة الشعائر الدينية بحرية.Η Liberté Conditionnelle, Τυνήσια blogger, είναι υποστηρικτής του “Κοσμική Τυνησία ναι, αλλά η κοσμικότητα της οφείλει να είναι τυνησιακή.” Η Liberté Conditionnelle εξηγεί [ar]:
14على مدى الخمسين عاماً الماضية، منع النظام النساء من ارتداء الحجاب، واعتاد البوليس السري على مراقبة المصلين في المساجد والتحقيق معهم، بمعنى أن العلمانية والحرية الدينية كانت تخدم من أرادوا الابتعاد عن الدين، وتتعامل مع من أراد الاقتراب في المقابل بشك وريبة.Μια από τις προτεραιότητες της Τυνησίας του αύριο είναι να διασφαλίσει την ατομική ελευθερία όλων των πολιτών. Κάθε άτομο είναι ελεύθερο να έχει τα πιστεύω του και ελεύθερο να τα ασκήσει… Έτσι λοιπόν, μια ανεξίθρησκη Τυνησία είναι το μοναδικό εχέγγυο αυτών των ελευθεριών.
15بعد الثورة أصبحت العلمانية ودور الإسلام محور نقاش حاد على الشبكات الإجتماعية والمدونات التونسية.Ναι στην ανεξιθρησκεία, αλλά όχι στα κλωνοποιημένα παραδείγματα και στην εφαρμογή αυτής κυριολεκτικά με “ηλίθιο τρόπο” (συγγνώμη για την έκφραση).
16Η Τυνησία έκανε μια επανάσταση χωρίς να επικαλεστεί καμιά ιδεολογία.
17علمانية “صنعت في تونس”:Η Τυνησιακή Επανάσταση είναι μοναδική.
18المدون تونسي Liberté Conditionnelle (الحرية بشروط) يؤيد أن تكون تونس علمانية ولكن أن تكون علمانيتها تونسية فيقول:Εισήγαγε έναν νέο ορισμό για τη λέξη “επανάσταση”, μια ειρηνική και “ακέφαλη” επανάσταση […] Η επανάσταση πρέπει να συνεχίσει το δρόμο της και να δημιουργήσει νέες αντιλήψεις.
19تونس الغد من اولوياتها ضمان الحريات الشخصية لكل المواطنين كل انسان حر في معتقداته وله الحرية المطلقة في ممارستها… لذا فالتونس العلمانيه هي الضمان والكفيل الوحيد لهذه الحريات !Μια από τις σημαντικότερες αντιλήψεις, η οποία θα πρέπει να είναι καθαρά τυνησιακή, είναι η αντίληψη της ανεξιθρησκείας. Ο Selim αναφερόμενος και αυτός στην τυνησιακή ανεξιθρησκεία γράφει[fr]:
20العلمانية نعم ولكن لا وألف لا لإستنساخ الأمثلة وتطبيقها حرفيا وبكل “بهامة” (سامحوني في الكلمة) تونس وكما سبق صنعت ثورتها دون الإستناد في ذلك لأي إديولوجية الثورة التونسية فريده من نوعها الثورة التونسية صنعت مفهوما جديدا لمعنى الثورة فهي ثورة سلمية لا قائد له… فعلى الثورة إكمال مسارها وصنع مفاهيم جديدة.Θα έπρεπε να μιλάμε για μια τέτοια δημοκρατία, όπου η ελευθερία του ενός να σταματάει εκεί όπου αρχίζει η ελευθερία του άλλου. Ή για να είμαι πιο ξεκάθαρος και να μιλήσω για την “ανεξιθρησκεία”.
21و من اهم المفاهيم التي يجب ان تكون تونسية بحته هو مفهوم اللائيكيةΌχι τη γαλλική ή την τούρκικη ανεξιθρησκεία αλλά τη δική μας ανεξιθρησκεία ως Τυνήσιοι.
22سليم أيضاً تحدث عن العلمانية التونسية وكتب:Συνεχίζει εξηγώντας το τι σημαίνει μια “ανεξίθρησκη Τυνησία”:
23يجب أن نتحدث عن الديمقراطية بحيث لا تعوق حرية البعض حرية الآخرين، أو لنكن أكثر وضوحاً ونتحدث عن “العلمانية”، ليس العلمانية الفرنسية ولا التركية ولكن علمانيتنا نحن التوانسة.Είναι μια Τυνησία η οποία δεν θα δίνει στους πολιτικούς της το δικαίωμα να κυβερνούν τη χώρα στο όνομα της βούλησης του Θεού.
24ويستمر في توضيح معنى “تونس العلمانية”:Η θρησκεία θα είναι μέρος της ιδιωτικής ζωής του καθενός.
25هي تونس التي لا تسمح لرجال السياسة بالحكم باسم الإرادة الإلهية، سيكون الدين جزءً من الحياة الشخصية، بالتالي لن تكون النصوص الدينية مصدراً للتشريع، لضمان المساواة بين جميع المواطنين بغض النظر عن معتقداتهم، وفي نفس الوقت لن يمنع القانون مؤمناً من ممارسة شعائر دينه، فمثلاً لا يمكن منع ارتداء الحجاب في تونس العلمانية.Για αυτό το λόγο, οι νόμοι δε θα προέρχονται από την ερμηνεία των θρησκευτικών κειμένων, ώστε να εγγυώνται την ισότητα μεταξύ των πολιτών, ανεξάρτητα από τη θρησκεία τους. Την ίδια στιγμή, οι νόμοι δεν μπορούν να εμποδίσουν κανένα πιστό να ασκήσει τα θρησκευτικά του καθήκοντα.
26Παραδείγματος χάριν, οι μαντίλες δεν θα μπορούν να απαγορευτούν σε μια ανεξίθρησκη Τυνησία.
27تونس المنقسمة:Μια διχασμένη Τυνησία:
28Η διαμάχη σε σχέση με την ανεξιθρησκεία έχει χωρίσει την Τυνησία σε δύο στρατόπεδα.
29الجدال حول مسألة العلمانية قسم تونس إلى طائفتين، أحدهما تعتبر العلمانية الضامن الوحيد لحقوق الأفراد وحرياتهم بينما يراها الآخرون تهديداً لهوية تونس الإسلامية.Η μία πλευρά θεωρεί ότι ο λαϊκισμός είναι το μόνο εχέγγυο των ατομικών δικαιωμάτων και ελευθεριών ενώ η άλλη πλευρά βλέπει το λαϊκισμό ως μια απειλή της Ισλαμικής τυνησιακής ταυτότητας.
30كتب أمان:Ο Amane γράφει [fr]:
31العلمانية مذهب خطير، ستؤدي نتائجه بشكل غير مباشر إلى تدمير هوية تونس الإسلامية تماماً، وقطع كل ما يربطها بماضيها الإسلامي.Ο λαϊκισμός είναι μια επικίνδυνη ιδεολογία, οι επιπτώσεις της οποίας θα οδηγήσουν έμμεσα στη μαζική αποδόμηση της Ισλαμικής ταυτότητας της Τυνησίας μας, αλλά και σε μια ολική αποκοπή από το ισλαμικό της παρελθόν.
32وأضاف بريمافيرا:Η Primavera προσθέτει[fr]:
33أصدقائي، إذا كان كل ما تعنيه علمانيتكم هو: الحرية والمساواة والاحترام والتسامح فليس هناك ما هو أكثر علمانية من الإسلام، المبدأ المؤسس للعلمانية هو فصل الدين عن الدولة، معنى هذا أنكم ستتركون القوانين الإلهية وتستبدلوها بقوانين بشرية بكل ما فيها من عيوب وقصور…Φίλοι μου, αν ο λαϊκισμός σας σημαίνει: ελευθερία, ισότητα, σεβασμό και ανοχή, τότε δεν υπάρχει τίποτα πιο λαϊκό από το Ισλάμ. (…) Η βασική αρχή του λαϊκισμού είναι ο διαχωρισμός Κράτους και Θρησκείας, πράγμα που σημαίνει πως θα προχωρήσετε πέρα από τους θείους νόμους και θα εφεύρετε ανθρώπινους, με όλες τους τις ατέλειες και όλα τους τα ψεγάδια.
34لافتة مكتوب عليها "موحدين إسلاميين علمانيين كلنا توانسة".Στο πανό γράφει : "Ενωμένοι Ισλαμιστές και Κοσμικοί" .
35صورة من عاطف أبروجي من فليكر.Φωτογραφία του Afef Abrougui από το Flickr, που χρησιμοποιείται με την άδεια του.
36هيدي عطية الكاتبة بالمدونة الجماعية نواة تقول:Ο Hedi Attia, blogger του ομαδικού ιστολογίου Nawaat, σχολιάζει [fr]:
37معارضو العلمانية يصورونها على أنها شر مطلق، وفي نفس الوقت يؤمن بها مؤيدوها بشكل مطلق، أعتبر نفسي علمانية، بمعنى أني أتطلع لمجتمع حيث جميع الأديان والتوجهات قادرة على التعايش بدون أن يفرض أي شخص آراءه أو نمط حياته على الآخرين.Η ανεξιθρησκεία έχει παράλληλα δαιμονοποιηθεί από τους κατήγορούς της και εξιδανικευτεί από τους υποστηρικτές της. Θεωρώ τον εαυτό μου λαϊκό άτομο με την έννοια του ότι επιζητώ μια κοινωνία στην οποία όλες οι θρησκείες και οι τάσεις θα μπορούν να συνυπάρχουν, χωρίς κανείς να επιβάλει στον άλλον τις απόψεις του και τον τρόπο ζωής του.
38يقول Juriste Tunisie أن هذا الحوار قسم الدولة الشمال أفريقية بقوة:Η Juriste Tunisie [fr] πιστεύει πως η διαμάχη αυτή έχει διχάσει τη χώρα της Βόρειας Αφρικής:
39النقاش الذي كان يفترض أن يدور حول الشكل الذي نريده للدولة تحول سريعاً إلى تبادل للاتهامات: فالعلمانيون متهمون بمعاداة الإسلام (وأحياناً بالإلحاد) والرافضون للعلمانية متهمون بالتطرف ومعاداة الحرية.Η διαμάχη αυτή η οποία υποτίθεται πως έπρεπε να είναι μια διαμάχη πάνω στη γενική ιδέα του τι είδος κράτους θέλουμε, έχει γρήγορα μετατραπεί σε μια διαμάχη κατηγοριών: Οι κοσμικοί κατηγορούνται ότι είναι αντι-ισλαμιστές (ακόμα και αθεϊστές), και οι αντι-λαϊκιστές ότι είναι εξτρεμιστές και πολέμιοι της ελευθερίας!!!
40بل ما هو أسوأ من كل هذا، أكثر خطراً وإثارة للقلق أننا نشعر أن هذا الجدل يدور بين مؤيدي النهضة ومعارضيه ويقصي بالتالي بقية اطياف المجتمع (النهضة هو حزب إسلامي تونسي محظور في عهد بن علي).Αυτό που είναι το χειρότερο, και ταυτόχρονα το πιο επικίνδυνο και ενοχλητικό είναι ότι έχουμε την εντύπωση πως η διαμάχη αυτή είναι μεταξύ αυτών που είναι υπέρ και κατά του Nahdha, αποκλείοντας με αυτόν τον τρόπο τις υπόλοιπες κοινωνικές ομάδες της χώρας.
41والكارثة الكبرى: الجهل المفرط بمصطلح “العلمانية”[Το Nahdha είναι το Τυνησιακό Ισλαμιστικό Κόμμα, που κατεστάλη παλαιότερα από τον Ben Ali].
42هذا المقال جزء من تغطيتنا الخاصة لثورة تونس 2011. يقولΑκόμα πιο καταστροφικό: τρομερή άγνοια πάνω στον όρο “λαϊκισμό”