Sentence alignment for gv-ara-20120710-23484.xml (html) - gv-ell-20120712-12485.xml (html)

#araell
1أفغانستان: طالب في الثانوية يكتشف صيغةً رياضية جديدةΑφγανιστάν: Μαθητής λυκείου ανακαλύπτει μαθηματικό τύπο
2ما لم تكن معتاداً على قراءة قصص نجاح للتعليم في أفغانستان، فهذه قصة ناجحة على غير العادة.Αν δεν έχετε συνηθίσει να ακούτε ιστορίες περί επιτευγμάτων στην εκπαίδευση από το Αφγανιστάν, να και κάτι καινούριο.
3في 30 حزيران/يونيو عام 2012 أعلن [بالانجليزية] مركز العلوم في كابل أن خليل الله يعقوبي، طالب في مدرسة ثانوية من ولاية غزني، اكتشف وحده صيغة رياضية يمكن استخدامها في حل،”المعادلات التربيعية مع مجهول واحد”.Στις 30 Ιουνίου 2012, το Κέντρο Επιστημών στην Καμπούλ ανακοίνωσε [en] ότι ο Khalilullah Yaqubi, μαθητής λυκείου από την περιφέρεια Γκαζνί, ανακάλυψε μόνος του έναν μαθηματικό τύπο που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την επίλυση “δευτεροβάθμιων εξισώσεων με έναν άγνωστο”.
4خليل الله هو طالب في الصف الأول ثانوي في مدرسة البيروني الثانوية في ناواباد، الواقعة على أطراف غزني.Ο Khalilullah είναι μαθητής της Α' τάξης του Λυκείου Al-Beruni στο Nawabad, στα περίχωρα της πόλης Γκαζνί.
5متحدثاً عن الصيغة، قال خليل الله:Μιλώντας για το μαθηματικό τύπο, ο Khalilullah αναφέρει [en]:
6لم أرى هذه الصيغة مسبقاً في أي كتاب.Δεν έχω δει τον τύπο αυτό σε κάποιο βιβλίο.
7كما لم أستعمل أي مصدر ولم أغش من الإنترنت.Ούτε χρησιμοποίησα κάποια πηγή ούτε “έκλεψα” μέσω Διαδικτύου.
8كانت بمجهودي الذاتي.Είναι όλα δική μου προσπάθεια.
9باستخدام هذه الصيغة يمكننا حلُّ مشاكل الدرجة في المعادلات.Μέσω του τύπου αυτού μπορούμε να λύνουμε προβλήματα εξισώσεων με βαθμούς (sic).
10رحَّب بعض مستخدمي تويتر الأفغان بالخبر معتبرين أنه مؤشر على تطور في قطاع التعليم الأفغاني.Ορισμένοι χρήστες του Twitter καλωσόρισαν την είδηση αυτή ως ένδειξη βελτιώσεων στον εκπαιδευτικό τομέα στο Αφγανιστάν.
11غرَّد موليكس، مثلاً:Ο χρήστης Mulex, για παράδειγμα, έγραψε [en]:
12مرحى!Ουάου!
13خبر مذهل من أفغانستان.Συναρπαστικά νέα από το Αφγανιστάν.
14إشارة على تقدم في نظامهم التعليمي.Ένδειξη προόδου για το εκπαιδευτικό τους σύστημα.
15كتب مستخدم تويتر آخر،جاسور آشروف: لا يسمع المرء عادة أخبار إيجابية من أفغانستان.Ένας άλλος χρήστης του Twitter, ο Jasur Ashurov (“Πρώην νομάδας από την Κεντρική Ασία”) έγραψε [en]:
16لهذا أنا سعيد لقراءة هذا الخبرΔεν ακούς πάντοτε θετικά νέα από το Αφγανιστάν.
17نقلاً عن عالم وشاعر روسي، أضاف[بالروسية]:Γι' αυτό είμαι τόσο χαρούμενος που το διάβασα αυτό.
18…يمكن للأراضي الأفغانية أن تنجب نيوتن وأفلاطون الأفغانيان…Παραφράζοντας έναν Ρώσο επιστήμονα και ποιητή (Μιχαήλ Λομονόσοφ), πρόσθεσε [ru]:
19[جميع الروابط التالية باللغة الانجليزية]…η αφγανική γη μπορεί να γεννήσει και τους δικούς της Νεύτωνες και έξυπνους Πλάτωνες…
20يبرز نجاح الطلبة بشكل خاص رغم الوضع الصعب الذي يواجهه قطاع التعليم في ولاية غزني.Η επιτυχία του μαθητή ξεχωρίζει ιδιαίτερα από το γενικότερο δύσκολο περιβάλλον στο σχολικό τομέα στην περιφέρεια Γκαζνί.
21أعضاء من طالبان ومتعاطفون معها أغلقوا العديد من المدارس في الولاية.Μέλη και οπαδοί των Ταλιμπάν είχαν κλείσει πολλά σχολεία στην περιφέρεια.
22لكن مؤخراً. تصدى ما يقارب من الأربعمئة من سكان احدي مناطق الولاية للمجموعة الأصولية ونجحوا في افتتاح 81 من أصل 83 مدرسة في المنطقة.Πρόσφατα, ωστόσο, περίπου 400 κάτοικοι συνοικίας της επαρχίας αυτής στράφηκαν εναντίον [en] της ομάδας των φονταμενταλιστών και πέτυχαν την επαναλειτουργία των 81 από τα 83 σχολεία στην περιοχή.
23عموماً، حدثت تطورات في قطاع التعليم الأفغاني منذ الإطاحة بطالبان عام 2001.Γενικά, έχουν υπάρξει βελτιώσεις στον εκπαιδευτικό τομέα του Αφγανιστάν από τότε που εκδιώχθηκαν οι Ταλιμπαν το 2001.
24تم بناء 5،000 مدرسة تقريباً في مختلف أرجاء البلاد منذ عام 2003.Περίπου 5.000 σχολεία χτίστηκαν (pdf) σε όλη τη χώρα από τ0 2003 και μετά.
25لكن معظم هذه المدارس تعاني من نقصٍ في المنشئات التعليمية الحديثة ومن قلة المدرسين المؤهلين.Ωστόσο, πολλά από αυτά στερούνται σύγχρονων εκπαιδευτικών εγκαταστάσεων και παρατηρείται έλλειψη καταρτισμένων εκπαιδευτικών.
26إضافةً إلى أن العديد من مدارس الإناث هوجمت مؤخراً من قبل أصوليين يعارضون تعليم الفتيات في البلاد.Παρόλ' αυτά, πολλά σχολεία θηλέων πρόσφατα δέχτηκαν επίθεση από φονταμενταλιστές, που αντιτίθενται στη μόρφωση των γυναικών στη χώρα.
27في صحيفة الآوت لوك الأفغانية، وصف ديلاوار شيرازي النظام التعليمي في أفغانستان بالآتي:Στη σελίδα Outlook Afghanistan, ο Dilawar Sherzai περιγράφει [en] το εκπαιδευτικό σύστημα στο Αφγανιστάν ως ακολούθως:
28بلدنا أفغانستان هو أحد البلاد التي لم يحظ بها قطاع التعليم بالاهتمام اللائق.Η χώρα μας, το Αφγανιστάν, είναι μια από τις χώρες που δεν έχει δοθεί η κατάλληλη προσοχή στον εκπαιδευτικό τομέα.
29أحد الأسباب الرئيسية لذلك هو عدم الاستقرار الذي يشغل المجتمع.Ένας από τους βασικούς λόγους αποτελεί η συνεχιζόμενη αστάθεια που κυριαρχεί στην κοινωνία.
30الحروب والنزاعات_الوطنية والإقليمية والعالمية_ التي كانت الأرض الأفغانية مسرحاً لها خنقت إلى حد كبير التطور في المجالات الاجتماعية والتعليمية.Οι πόλεμοι και οι διαμάχες - εθνικές, τοπικές και διεθνείς -, των οποίων αποτελεί θέατρο το Αφγανιστάν έχουν οδηγήσει σε ασφυξία τους κοινωνικούς και εκπαιδευτικούς τομείς.
31بدءاً من الاجتياح السوفيتي عام 1979 يمكن للمرء أن يعدد النزاعات والإضرابات الكثيرة التي أعاقت إنشاء نظام تعليمي مرضٍ.Ξεκινώντας από τη σοβιετική εισβολή του 1979, μπορούμε να απαριθμήσουμε χιλιάδες συμπλοκές και αναταραχές που εμποδίζουν την καθιέρωση ενός ικανοποιητικού εκπαιδευτικού συστήματος.
32المشاكل، في طبيعة الأحوال، كانت النقطة التي أخذت اهتمام وتركيز الناس بعيداً عن النظام التعليمي.Τα προβλήματα, περισσότερο βασικά εκ φύσεως, είναι η επικέντρωση της προσοχής του κόσμου παρά το εκπαιδευτικό σύστημα.
33رغم كل هذه الصعوبات، نجح العديد من الأفغان في التعلُّم، أحياناً بالتعليم الذاتي حتى.Παρά όλες αυτές τις δυσκολίες, πολλοί Αφγανοί καταφέρνουν να μορφωθούν, πολλές φορές μάλιστα αυτοδίδακτοι.
34في كانون الأول/ديسمبر عام 2011، تمكن شخص موهوب آخر من سكان غزني، بدون أي تدريبات خاصة أو أدوات، من الطيران بطائرة صنعها في حديقته بواسطة أجزاء من عربة وسيارة تيوتا مستعملة.Το Δεκέμβριο του 2011, άλλος ένας κάτοικος του Γκαζνί, χωρίς κάποια ειδική εκπαίδευση ή εργαλεία, πέταξε [en] ένα αεροσκάφος που είχε κατασκευάσει από κομμάτια ενός παραδοσιακού ρίκσο (ποδήλατο-ταξί) και ενός μεταχειρισμένου οχήματος Toyota στον κήπο του.
35أليكساندر سوديكوف ساهم في هذه المقالة.Στη δημοσίευση αυτή συνεισέφερε ο Alexander Sodiqov.