Sentence alignment for gv-ell-20120320-10487.xml (html) - gv-srp-20120316-8334.xml (html)

#ellsrp
1ΠΓΔΜ: ‘Ακαδημαϊκή αλληλεγγύη’ εναντία στην ελευθερία του λόγου και την επιστημονική μέθοδοMakedonija: “Akademska solidarnost” protiv slobode govora i naučnog metoda
2[Όλοι οι σύνδεσμοι παραπέμπουν σε ιστοσελίδες με περιεχόμενο στην επίσημη γλώσσα της ΠΓΔΜ, εκτός εάν υπάρχει σημείωση για το αντίθετο.][Svi linkovi vode na sadržaj na makedonskom jeziku, osim ukoliko je navedeno drugačije.]
3Μια νεαρή γυναίκα, μελετήτρια ζητημάτων φύλου, ακτιβίστρια ανθρωπίνων δικαιωμάτων και blogger, τόλμησε να αποκαλύψει την αλήθεια σε όσους κατέχουν την εξουσία στην ΠΓΔΜ, αντιστάθηκε στην περιχαρακωμένη ομοφοβία, και κατέληξε με μια κατεστραμμένη ακαδημαϊκή καριέρα.Mlada žena, student humanističkih nauka, aktivista za ljudska prava i bloger, koja se usudila da kaže istinu onima na vlasti u Makedoniji i koja je ustala protiv ukorenjene homofobije, završila je svoju akademsku karijeru.
4Η Irena Cvetkovik κέρδισε κοινή αποδοχή το 2007 μέσα από τις ευφυείς και θαρραλέες δημοσιεύσεις της σε σχέση με διεμφυλικά ζητήματα στο Femgerila -εκείνη την εποχή ολοκλήρωνε το μεταπτυχιακό της πάνω στο αντικείμενο.Irena Cvetkovik je postala javno značajna 2007g. po svom inteligentnom i hrabrom pisanju o pitanjima ravnopravnosti polova na svom blogu Femgerila - a u to vreme zavšravala je magistarski rad na tom području.
5Παράλληλα, διαχειριζόταν ένα λογοτεχνικό blog, όπου δημοσίευε μικρού μήκους, συχνά ερωτικού περιεχομένου, ιστορίες, το οποίο όμως έπαψε να λειτουργεί, ως μέρος μιας συμφωνίας για την έκδοση βιβλίου με παρόμοιο περιεχόμενο. Φωτογραφία της Irena Cvetkovik το 2007.Takođe je vodila književni blog na kome su se nalazile kratke, često erotske, priče, ali je on zatvoren kao deo dogovora za objavljivanje knjige s istim sadržajem.
6Η χρήση της έγινε με άδεια.Slika Irene Cvetkovik, 2007, uz dopuštenje.
7Στη συνέχεια προσλήφθηκε ως αρθρογράφος στην καθημερινή εφημερίδα Dnevnik, και απέκτησε περισσότερη κακή φήμη ανάμεσα στους συντηρητικούς κύκλους - “κερδίζοντας” μέχρι και γκρουπ στο Facebook με εκατοντάδες μέλη, ορκισμένα να μισούν το συμβολικό ρόλο της να εκπροσωπεί το διαφορετικό, το “άλλο”. Κάποια από τα σχόλια δημοσιεύτηκαν στο “Μαύρο Βιβλίο”, ένα project που συλλέγει δεδομένα σε σχέση με την αύξηση των φαινομένων λόγου μίσους στην ΠΓΔΜ, κατά τη διάρκεια του 2009 (.pdf, σελ. 50-53, επεξεργασία από τον ειδικό στα media και blogger Roberto Beličanec.Ubrzo nakon toga, ona je zaposlena kao kolumnista za dnevni list Dnevnik, gde je i zaradila širu “zloglasnost” medju konzervativnim vrhom - gde je čak i “zaradila” Facebook grupu sa stotinama članova koji su posvećeni tome da je mrze kao simbol različitosti, a neki od komentara su objavljenu u “Black Book” (Crnoj Knjizi), projekat koji dokumentariše materijale o usponu govora mržnje u Makedoniji tokom 2009 (.pdf, str.
8Έχει αναφερθεί και σε παλαιότερο άρθρο του GV πάνω στο λόγο μίσους[en]).50-53, uredio media stručnjak & blogger Roberto Beličanec, a spomenuta u ranijem GV članku o govoru mržnje na Global Voice-u ).
9Διάβάστε παρακάτω την εισαγωγή του “Μαύρου Βιβλίου”:Sledi uvod iz “Crne Knjige”:
10Η Irena έχει παράξενο επίθετο.Irena ima čudno prezime.
11Η Irena είναι φεμινίστρια.Irena je feministkinja.
12Η Irena διαδηλώνει κατά της κατασκευής εκκλησίας.Irena protestuje protiv gradnje crkve.
13Η Irena μπορεί να γράφει.Irena zna da piše.
14Η Irena μπορεί να συνθέτει προτάσεις γεμάτες νόημα.Irena može sastaviti rečenicu koja nešto znači.
15Η Irena είναι νέα.Irena je mlada.
16Η Irena έχει σπουδάσει.Irena je obrazovana.
17Η Irena είναι ενεργή.Irena je aktivna.
18Η Irena είναι φιλελεύθερη.Irena je liberalna.
19Η Irena είναι ανοιχτόμυαλη.Irena je otvorena.
20Η Irena δεν είναι ισχυρή, τουλάχιστον σε ότι αφορά την πολιτική.Irena nije moćna, barem ne u političkom smislu.
21Η Irena υποστηρίζει δημόσια περιθωριοποιημένες ομάδες.Irena javno podržava marginaliziovane grupe.
22Η Irena είναι γυναίκα.Irena je žena.
23Πώς να μην τη μισήσεις, λοιπόν;Pa, kako možete da je ne mrzite?
24Η Irena Cvetkovik είναι ένας άνθρωπος που, εξαιτίας όλων των παραπάνω, έγινε αντικείμενο μίσους και ένα ζωντανό παράδειγμα της μη ανοχής στην ΠΓΔΜ.Irena Cvetkovik je osoba koja je, s obzirom na sve navedeno, postala predmet mržnje i pravi primer netolerancije u Makedoniji…
25Τον Ιούνιο του 2009, η πίεση αυξήθηκε κατα πολύ.Juna 2009, pritisak je podignut na viši nivo.
26Η Aleksandar Lambevski εξήγησε στο blog Sextures:Aleksandar Lambevski je objasnio na blogu Sextures:
27Γράφω αυτό το blog λόγω της μεγάλης σύγχυσης που δημιουργήθηκε γύρω από την κριτική της Irena Cvetkovik πάνω στο βιβλίο [γυμνασίου] textbook “Pedagogy” της Marija Kostova, Aneta Barakovska και Eli Makazlieva, που εκδόθηκε από το Prosvetno Delo το 2005, σε σχέση με το πως παρουσίασαν το ζήτημα της σεξουαλικότητας, ειδικότερα την ομοφυλοφιλία και το λεσβιανισμό ως “αντιθετικά” του “κοινώς αποδεκτού” σεξουαλικού ενστίκτου.Pišem ovaj blog zbog opravdane buke podignute oko kritike koju je napisala Irena Cvetkovik, a u pitanju je udžbenik [za srednju školu] “Pedagogija”, koju su napisali Marija Kostova, Anete Barakovska i Eli Makazlieva, a objavilo Prosvetno Delo 2005, a sve to povodom načina na koji su predstavili seksualnost, naročito homoseksualnost i lezbejstvo kao “poništavanje” “pravog” seksualnog instinkta.
28Οι άνθρωποι με ομοφυλόφιλο σεξουαλικό προσανατολισμό παρουσιάζονται ως “νευρωτικές” και “ψυχωτικές” προσωπικότητες (σελ. 203).Osobe sa homoseksualnom orijentacijom su predstavljeni kao “neurotične” i “psihotične” ličnosti (str.
29Στη στήλη της, η Irena Cvetkovik ζήτησε από τις συγγραφείς να παρουσιάσουν οποιαδήποτε απόδειξη από πρόσφατη επιστημονική έρευνα, που να έχει εκδοθεί σε εγκεκριμένα παγκόσμια επιστημονικά περιοδικά, επιστημονικές διασκέψεις ή να έχει επικυρωθεί από σχετικούς παγκόσμιους ή επαγγελματικούς οργανισμούς, όπως ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας, η Αμερικανική Ψυχιατρική Ένωση κλπ. Χωρίς περιστροφές, η Cvetkovik ρώτησε τις συγγραφείς του βιβλίου σχετικά με τη βάση των λεγόμενών τους όσον αφορά τους ομοφυλόφιλους, τις λεσβίες, και τους ανθρώπους με διαφορετικό σεξουαλικό προσανατολισμό.203). U svom članku, Irena Cvetkovik je zamolila autore da predstave dokaze novijih naučnih istraživanja objavljenih u uglednim međunarodnim naučnim časopisima, naučnim kongresima, ili one koji su potvrđeni od strane relevantnih međunarodnih ili profesionalnih organizacija, kao što su Svetska Zdravstvena Organizacija, Američko Psihijatrijsko Udruženje, itd. Jednostavno rečeno, Cvetkovik je upitala autore udžbenika na čemu zasnivaju tvrdnje o homoseksualcima, lezbejkama, i o ljudima sa različitom seksualnom orijentacijom.
30Αυτή είναι η παλαιότερη ακαδημαϊκή διαδικασία που ακολουθείται έτσι ώστε να επιτευχθεί μεθοδολογική και επιστημολογική επικύρωση.To je najstarija akademska procedura za metodološko i epistemološko utvrdjivanje.
31Εξαιτίας των παραπάνω, η Cvetkovik απέκτησε την ταμπέλα του “συκοφάντη”.Za ovo je Cvetkovik dobila odelo “klevete”.
32(Περισσότερες λεπτομέρειες στο κείμενό της, που αναδημοσιεύτηκε στο Okno και στην Dnevnik) (συντακτική σημείωση: Η Aleksandar Lambevski είχε προσθέσει σύνδεσμο που παρέπεμπε στο σκαναρισμένο, αμφιλεγόμενο κεφάλαιο του βιβλίου.(Više informacija se može naći u njenom tekstu ponovo/objavljenom u Okno i Dnevniku, i u skenu spornog poglavlja udžbenika.
33Το αρχείο έχει απομακρυνθεί)Izvinjavam se zbog lošeg kvaliteta skena …)
34Όπως ανέφερε νωρίτερα η Katerina Kolozova στην Dnevnik, η περίπτωση της παραπομπής ενός ζητήματος, στο πλαίσιο ενημερωμένου δημόσιου και ακαδημαϊκού διαλόγου, στο δικαστήριο είναι γκροτέσκο, τραγικό και πολύ επικίνδυνο.Kao što je Katerina Kolozova prethodno navela u Dnevniku, situacija premeštanja predmeta informisane javnosti i akademske rasprave u sudnicu je groteskna, tragična i vrlo opasna.
35Τι είδους κοινωνικός επιστήμονας, που δουλεύει μέσα σε ένα, υποτίθεται, ανοιχτό, δημοκρατικό, ακαδημαϊκό περιβάλλον, ενσωματωμένο στην Ευρώπη και παγκοσμίως, έχει ανάγκη να επικυρώσει την αλήθεια του επιστημονικού του επιχειρήματος στο δικαστήριο; Και τι είδους δικαστήριο, ειδικά στην ΠΓΔΜ το 2010, είναι ικανό να διαφοροποιήσει δίκαια τις θέσεις των συγγραφέων του βιβλίου και της κριτικής της Irena Cvetkovik, αλλά και να αποφασίσει ότι η τοποθέτησή της, βασισμένη στην επιστημονική ειδίκευσή της, είναι “συκοφαντική”;Kakav društveni naučnik, koji radi u navodno otvorenoj, demokratskoj akademskoj sredini koja je uklopljena u svet i Europu, mora da dokaže “istinu” o njihovom “naučnom” argumentu na sudu? I kakva vrsta suda, posebno u Makedoniji 2010g., je kompetentna da pravedno razlikuje teze autora udžbenika i kritike Irene Cvetkovik, i da odluči da je njen stav, na temelju njene stručnosti, “kleveta”?
36Ως μέρος της διαδικασίας της Ευρωπαϊκής ολοκλήρωσης, η ΠΓΔΜ εξαναγκάστηκε να υιοθετήσει έναν νόμο για την καταπολέμηση των διακρίσεων, στον οποίο η πλειοψηφία των κυβερνώντων αρνήθηκε να συμπεριλάβει τον σεξουαλικό προσανατολισμό.Kao deo procesa evropskih integracija, Makedonija je morala da prihvati zakon protiv diskriminacije, u kojem je vladajuća većina odbila da uključi seksualnu orijentaciju.
37Η προετοιμασία του αρχικού κειμένου συμπεριλάμβανε την κοινωνία των πολιτών, αλλά στο τέλος η βουλή υιοθέτησε έναν τελείως αλλαγμένο νόμο, με πολύ μειωμένη ισχύ.Izrada početnog teksta je uključivala civilno društvo, ali je na kraju parlament usvojio potpuno izmenjen Zakon, sa značajno smanjenom jačinom.
38Ο Žarko Trajanovski σημείωσε ότι το κυβερνών κόμμα χρησιμοποίησε την διαβούλευση για το νόμο ώστε να προωθήσει “μια ομοφοβική καμπάνια, σκορπώντας τρόμο και πανικό, ισχυριζόμενο ότι η ενδεχόμενη προστασία από τις διακρίσεις, για τους ΛΟΑΤ, θα οδηγούσαν σε νομιμοποίηση της αιμομιξίας, της πολυγαμίας, των ναρκωτικών”:Žarko Trajanovski je primetio da je vladajuća stranka iskoristila raspravu o zakonu za “homofobičnu kampanju za širenje straha i panike da bi zaštita od diskriminacije LGBT osoba dovela do legalizacije incesta, do poligamije, droga …”:
39Ακόμη και όταν ο νόμος απέσπασε φοβερή κριτική, ως μη ευρωπαϊκός, στην τελευταία αναφορά προόδου [2010 .pdf, σελ. 19-20, en], οι αρχές απάντησαν με ομοφοβικό τρόπο (“Δεν δεχόμαστε την ομοφυλοφιλία ως κάτι το φυσιολογικό”).Čak i kada je zakon dobio otvorenu kritiku kao ne-Evropski u zadnjem izveštaju o napretku [2010 .pdf, pg. 19-20, en], vlasti su odgovorile na homofobičan način (“Mi ne prihvatamo homoseksualnost kao normalno”).
40Πρώτον, ο βουλευτής Jovan Ginev [γιατρός] δήλωσε σε μια βουλευτική σύσκεψη ότι η ομοφυλοφιλία είναι ασθένεια.Prvo je, MP Jovan Ginev [lekar] izjavio na parlamentarnoj sednici da je homoseksualnost bolest.
41Η διαλλακτική τοποθέτηση του αναπληρωτή βουλευτή Νaumovski ότι “η ομοφυλοφιλία δεν είναι ασθένεια” ακούστηκε κενή, αφού ο αναπληρωτής υπουργός εργασίας και κοινωνικής πολιτικής διάγνωσε ότι “είναι προφανές” ότι η ομοφυλοφιλία “δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή ως φυσιολογική, εδώ.”Umirujuća izjava potpredsednika Vlade Naumovskog da “homoseksualnost nije bolest” zvučala je prazno nakon što je zamenik ministra rada i socijalne politike ustanovio da je “očigledno” da se homoseksualnost” ovde ne može prihvatiti kao normalna.”
42Από την άλλη μεριά, είναι φυσιολογικό εδώ, συγγραφείς ομοφοβικών βιβλίων να μηνύουν πολέμιους της ομοφοβίας για προσβολή και συκοφαντία.S druge strane, normalno je da homofobični autori udžbenika tuže ljude koji se bore protiv homofobije za uvredu i klevetu.
43Το Μάρτιο του 2011, μετά από μία εξαντλητική δικαστική διαδικασία, που έγινε η αφορμή για διαμαρτυρίες κατά της ομοφοβίας στα Σκόπια, ο δικαστής τελικά αποφάσισε ότι δεν ίσχυαν οι κατηγορίες για συκοφαντική δυσφήμιση στην υπόθεση.U martu 2011, nakon mukotrpnog sudskog procesa koji je izazvao proteste protiv homofobije u Skoplju, sudija je napokon odlučio da nema osnova za klevetu u ovom slučaju.
44Τον Ιούλιο του 2011, η πρόσφατα διαμορφωμένη Επιτροπής για την Καταπολέμηση των Διακρίσεων εξέδωσε μια δεσμευτική σύσταση που αφορούσε στις αλλαγές που έπρεπε να πραγματοποιηθούν στο ομοφοβικό παιδαγωγικό βιβλίο.U julu 2011, nedavno formirana državna komisija za Anti-Diskriminaciju izdala je obavezujuću preporuku da homofobični pedagoški udžbenik mora biit promenjen.
45Η Irena Cvetkovik το 2010.Irena Cvetkovik 2010g.
46Στο μεταξύ, η Irena Cvetkovik σταμάτησε να αρθρογραφεί, σχεδόν σταμάτησε και το blogging, ενώ αφιερώθηκε στην ακαδημαϊκή της καριέρα και οικογένεια.U međuvremenu, Irena Cvetkovik je završila svoj angažman kao kolumnista, uglavnom prestala s blogovanjem, i usredsredila se na svoju akademsku karijeru i porodicu.
47Ολοκλήρωσε τις μεταπτυχιακές σπουδές της και έκανε αίτηση πρόσληψης στο πανεπιστήμιο που σπούδασε, το University of Sts. Cyril and Methodius, όπου ήδη δούλευε με ημιαπασχόληση.Završila je svoj masters rad, i prijavila se za posao na svom Univerzitetu Svetih Ćirila i Metodija, gde je već honorarno radila.
48Παρόλα αυτά, όπως αναφέρει η καθηγήτρια Mirjana Najchevska στο blog της, το Σεπτέμβη του 2011,Medjutim, kako je prof. Mirjana Najchevska napisala u blogu u sept.
49Είχα ακούσει ότι το Τμήμα Φιλοσοφίας είχε προκηρύξει θέσεις για βοηθούς καθηγητών.2011, Čula sam da je Odsek za Filozofiju raspisao poziv za mladje asistente.
50Άκουσα ότι το Ινστιτούτο Σπουδών Φύλου υποτίθεται ότι θα προσλάμβανε ένα βοηθό.Čula sam da je Institut za humanističke studije nameravao da angažuje asistenta.
51Άκουσα ότι συστάθηκε επιτροπή, όπου προτάθηκε ένας υποψήφιος που πληρούσε όλα τα κριτήρια, ένα άτομο που ήδη είχε συνεργαστεί με το Ινστιτούτο.Čula sam da je formirana komisija, te da je predložila kandidata koji zadovoljava sve kriterijume, osoba koja je već saradjivala s Institutom.
52Άκουσα ότι δύο καθηγήτριες που έγραψαν ένα καθαρά ομοφοβικό βιβλίο και έχασαν μια υπόθεση συκοφαντίας ενάντια σε ένα άτομο που διαφώνησε μαζί τους, κατόρθωσαν να κινητοποιήσουν όλες τις σκοτεινές δυνάμεις της σχολής και αντιτάχθηκαν στην επιλογή του προτεινόμενου υποψηφίου.Čula sam da su dva profesora koji su napisali otvoreno homofobni udžbenik i izgubili tužbu za klevetu protiv osobe koja se nije složila s njima uspeli mobilisati sve tamne sile fakulteta i usprotivili su se odabiru predloženog kandidata.
53Άκουσα ότι ξεστόμισαν προσβολές του χειρότερου βαθμού.Čula sam da je bilo uvreda najniže vrste.
54Άκουσα ότι πολλοί καθηγητές κράτησαν το στόμα τους κλειστό και δεν αντέδρασαν.Čula sam da su mnogi profesori ostali tihi i uopšte nisu reagovali.
55Επίσης άκουσα ότι ο προτεινόμενος υποψήφιος δεν εκλέχτηκε.Takođe sam čula da predloženi kandidat nije izabran.
56Εάν οι συνάδελφοί μου από το τμήμα Φιλοσοφίας, όντως επέτρεψαν να συμβεί κάτι τέτοιο, εγώ- η καθηγήτρια Mirjana Najchevska, PhD - πρέπει να παραδεχτώ ότι αισθάνομαι τρομερή ντροπή για τους ίδιους.Ukoliko su moje kolege iz Odseka za Filozofiju zaista dopustili da se to dogodi, ja - prof.
57Ντροπή που δουλεύω σε ένα πανεπιστήμιο που επιτρέπει να συμβαίνουν τέτοια πράγματα.Mirjana Najchevska, PhD - moram priznati da osjećam strašnu sramotu za njih.
58Πιστεύω ότι ολόκληρο το Πανεπιστήμιο και η Ανώτατη Εκπαίδευση έχουν μολυνθεί από το σύνδρομο VMRO [συντακτική σημείωση: VMRO-DPMNE (Εσωτερική Μακεδονική Επαναστατική Οργάνωση για τη Μακεδονική Εθνική Ενότητα) κυβερνών κόμμα].Sramota je raditi na takvom univerzitetu koji dozvoljava da se takve stvari digadjaju. Mislim da je ceo Univerzitet i naše visoko obrazovanje zaraženo VMRO sindromom.
59Ή θα ανακτήσουμε τη συνείδηση μας και θα αντιταχθούμε σε αυτό, ή το σκότος θα μας καταπιεί όλους, έναν προς έναν.Ili ćemo povratiti svest i suprotstaviti se, ili će sve nas redom tama progutati.
60Η φήμη αποδείχτηκε αληθινή, αν και μόνο ένα (ξένο) μέσο - Radio Free Europe - τόλμησε να ερευνήσει το θέμα μέσα από δύο άρθρα.Pokazalo se da je glasina tačna, iako se samo jedan (strani) medij - Radio Slobodna Evropa - usudio istražiti priču kroz dva članka.
61Το Συμβούλιο του Πανεπιστημίου απέρριψε την υποψηφιότητα της Irena Cvetkovik με 10 ψήφους “υπέρ” και 41 μέλη που απείχαν από την ψηφοφορία, συμπεριλαμβανομένου και του Πρύτανη που υποτίθεται δήλωσε ότι δε θα συμμετείχε στην ψηφοφορία από την εκκίνηση της διαδικασίας.Savet Sveučilišta je odbio kandidaturu Irene Cvetkovik sa 10 glasova “za” i 41 suzdržanim glasom, uključujući i dekana, koji je navodno izjavio da neće glasati na početku postupka.
62Σύμφωνα με το RFE,Kako izveštava RFE,
63Ο Πρύτανης Goran Ajdinski ομολογεί πως η αλληλεγγύη προς τις καθηγήτριες που είχαν έρθει σε διαμάχη με τη Cvetkovik είχε ως αποτέλεσμα την απόρριψη της υποψηφιότητάς της.Dekan Goran Ajdinski priznaje da je solidarnost prema profesorima koji su bili u svadji s Cvetkovik rezultirala odbijanjem njene kandidature.
64“Ναι, έδειξα αλληλεγγύη προς τη συνάδελφό μου, την οποία γνωρίζω πάνω από 15 χρόνια.“Da, pokazala sam solidarnost s mojom koleginicom, koju poznajem više od 15 godina.
65Όλοι εμείς οι συνάδελφοί της, της δείχνουμε απεριόριστο σεβασμό. Είναι μια πολύ καλή καθηγήτρια.Mi, njene kolege, veoma je poštujemo, ona je dobar profesor koga vole i studenti i kolege.
66Οι φοιτητές και οι συνάδελφοί της την αγαπούν. Ίσως αυτό να αποτέλεσε κομβικό σημείο στην απόφαση μας να εκλέξουμε ή όχι τον βοηθό.”Možda je to bila sugestija u odluci o tome da li da se izabere pomoćnik ili ne.”
67Όμως, αρνήθηκε ότι άσκησε οποιαδήποτε πίεση, ή ότι υποκίνησε το “σιωπηλό μποϊκοτάζ” εναντίον της Cvetkovik.Ipak, on poriče da je lobirao, vršio pritisak ili podsticao “tihi bojkot” protiv Cvetkovik.
68Δήλωσε ότι “μετά τη συζήτηση που είχαν οι καθηγητές, εξέφρασα την τοποθέτησή μου, αλλά δεν είναι δυνατόν να πεις σε κάποιον πως να ψηφίσει.On kaže da je on “samo izneo svoj stav nakon diskusije profesora, ali nije moguće da je neko mogao reći drugoj osobi kako da glasa.
69Ο Πρύτανης, κατά τη γνώμη μου, ως σωστός Πρύτανης, πρέπει απλούστατα να προβάλλει το συμφέρον των συναδέλφων του.”Po mom mišljenju dobar dekan jednostavno mora zaštititi interese svojih kolega.”
70Το Ινστιτούτο των Σπουδών Φύλου δεν επέλεξε άλλο βοηθό.Institut za humanitarne nauke nije izabrao drugog asistenta.
71Ο διαγωνισμός αναβλήθηκε.Oglas za radno mesto je poništen.
72Η Cvetkovik δηλώνει ότι δεν σκοπεύει να κάνει ξανά αίτηση, διότι πιστεύει ότι δεν έχει καμία ελπίδα να εκλεγεί και επειδή θα έφερνε σε δύσκολη θέση τους καθηγητές που στήριξαν την υποψηφιότητά της.Cvetkovik kaže da ne planira da se ponovno prijavi jer vjeruje da nema šanse da bude izabrana, a to bi takodje dovelo do nezgodne situacije za profesore koji su podržali njenu kandidaturu.
73Μόνο ένα μέλος του πανεπιστημιακού προσωπικού, η καθηγήτρια Biljana Vankovska, εξέφρασε δημόσια την οργή της μέσω της εβδομαδιαίας στήλης της στην καθημερινή εφημερίδα Nova Makedonija.Samo je jedan član univerzitetskog fakulteta, prof. Biljana Vankovska, javno je izrazila ogorčenje u svojoj nedeljnoj kolumni u dnevnom listu Nova Makedonija.
74Εξήγησε ότι η διαδικασία εξουσιοδότησης μελών του Συμβουλίου αντικατοπτρίζει το δημοκρατικό επίπεδο της κοινωνίας, και επηρεάζεται από την πολιτική, τη θεσμική πίεση, την υποστήριξη από το εσωτερικό αλλά και το εξωτερικό του θεσμού.Ona je objasnila da procedura za biranje članova Odbora odražava nivo demokratije u društvu, a na nju utiču politika, lobiranje i podrška koji dolaze sa radznih strana.
75Αυτή η μορφή διαχείρισης αποφασίζει αντί του προσωπικού, το οποίο δεν έχει καμία επιρροή, εκτός εάν κάποιος είναι μέλος.Ova vrsta upravljanja odlučuje u ime zaposlenih, koji nemaju nikakva prava ukoliko nisu članovi.
76Η απάντηση του Πρύτανη στις διαμαρτυρίες της για την υπόθεση ήταν ότι τα email της “ήταν κουραστικά και αφύσικα”.Dekanov odogovor na njene proteste u ovom slučaju bio je da su njene e-mail poruke bile “zamarajuće i izobličene.”
77Σε επακόλουθο άρθρο, έγραψε ότι ένα από τα μέλη του Συμβουλίου της έστειλε ένα ανώνυμο μήνυμα συμβουλεύοντάς την ότι “πρέπει κάποιος να έχει κερδίσει τη θέση του στο Συμβούλιο, η οποία δεν αποκτιέται περιφρονώντας την πολιτεία, τους θεσμούς και τους συναδέλφους σου.”U jedom kasnijem članku ona je napisala da joj je jedan od članova Odbora poslao anonimnu poruku u kojoj je savetuje da “osoba mora da zaradi poziciju u Odboru, a to se ne dobija pljuvanjem na državu, institucije i kolege.”
78Η Vankovska ήταν η μόνη καθηγήτρια του τμήματος Φιλοσοφίας που συνέταξε επίσημη καταγγελία προς το Συμβούλιο.Vankovska je bila jedina zaposlena na Filozofskom Fakultetu koja je podnela zvaničnu tužbu Odboru.
79Δεν υπήρξε καμία αντίδραση από το πανεπιστήμιο ή τις αρχές της πολιτείας.Ni Univerzitet i ni državne vlasti zadužene za obrazovanje se nisu oglasile.
80Κανένα μέσο ευρείας κυκλοφορίας, συμπεριλαμβανομένου εκείνου που περιείχε τη στήλη της, δεν επεκτάθηκε περαιτέρω πάνω στο ζήτημα.Nijedna vrsta popularnih media, uključujući i časopis koji objavljuje njene članke, nije dalje istraživala ovaj slučaj.
81Η Irena Cvetkovik αυτή τη στιγμή εργάζεται στην ΜΚΟ Συνασπισμός “Σεξουαλικών δικαιωμάτων και δικαιωμάτων υγείας τω περιθωριοποιημένων κοινοτήτων.”Irena Cvetkovik trenutno radi za NVO Koalicija “Seksualna i zdravstvena prava marginalizovanih zajednica.”