Sentence alignment for gv-ell-20120712-12485.xml (html) - gv-srp-20120711-9299.xml (html)

#ellsrp
1Αφγανιστάν: Μαθητής λυκείου ανακαλύπτει μαθηματικό τύποAvganistan: Srednjoškolac otkrio matematičku formulu
2Αν δεν έχετε συνηθίσει να ακούτε ιστορίες περί επιτευγμάτων στην εκπαίδευση από το Αφγανιστάν, να και κάτι καινούριο.Ako niste navikli da čitate priče iz Avganistana o uspehu u obrazovanju, ova će Vas možda iznenaditi.
3Στις 30 Ιουνίου 2012, το Κέντρο Επιστημών στην Καμπούλ ανακοίνωσε [en] ότι ο Khalilullah Yaqubi, μαθητής λυκείου από την περιφέρεια Γκαζνί, ανακάλυψε μόνος του έναν μαθηματικό τύπο που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την επίλυση “δευτεροβάθμιων εξισώσεων με έναν άγνωστο”.Naime, 30. juna 2012. Centar za Nauku u Kabulu je objavio da je Khalilullah Yaqubi, učenik srednje škole iz pokrajine Ghazni, samostalno otkrio matematičku formulu koja se može koristiti za rešavanje ‘drugog stepena kvadratne jednačine s jednom nepoznatom'.
4Ο Khalilullah είναι μαθητής της Α' τάξης του Λυκείου Al-Beruni στο Nawabad, στα περίχωρα της πόλης Γκαζνί.Khalilullah je student jedanaestog razreda Al-Beruni Srednje Škole u Nawabad, na periferiji grada Ghazni.
5Μιλώντας για το μαθηματικό τύπο, ο Khalilullah αναφέρει [en]:Govoreći o formuli, Khalilullah kaže:
6Δεν έχω δει τον τύπο αυτό σε κάποιο βιβλίο.Ovu formulu nisam video ni u jednoj knjizi.
7Ούτε χρησιμοποίησα κάποια πηγή ούτε “έκλεψα” μέσω Διαδικτύου.Nisam koristio nikakav izvorni material, niti sam nešto prepisao sa interneta.
8Είναι όλα δική μου προσπάθεια.Ovo je sve rezultat mog rada.
9Μέσω του τύπου αυτού μπορούμε να λύνουμε προβλήματα εξισώσεων με βαθμούς (sic).Kroz ove formule možemo rešiti probleme stepana jednačina (sic).
10Ορισμένοι χρήστες του Twitter καλωσόρισαν την είδηση αυτή ως ένδειξη βελτιώσεων στον εκπαιδευτικό τομέα στο Αφγανιστάν.Neki Twitter korisnici su pozdravili vest kao znak poboljšanja u avganistanskom obrazovnom sektoru.
11Ο χρήστης Mulex, για παράδειγμα, έγραψε [en]:Mulex je, na primer tweetovao sledeće:
12Ουάου!Super!
13Συναρπαστικά νέα από το Αφγανιστάν.Interesantne vesti iz Avganistana.
14Ένδειξη προόδου για το εκπαιδευτικό τους σύστημα.Znak napretka u njihovom obrazovnom sistemu.
15Ένας άλλος χρήστης του Twitter, ο Jasur Ashurov (“Πρώην νομάδας από την Κεντρική Ασία”) έγραψε [en]:Drugi Twitter korisnik, Jasur Ashurov (‘naseljeni nomad iz srednje Azije'), je napisao:
16Δεν ακούς πάντοτε θετικά νέα από το Αφγανιστάν.Ne dobijate uvek pozitivne vesti iz #Avganistana.
17Γι' αυτό είμαι τόσο χαρούμενος που το διάβασα αυτό.Zato mi je bilo jako drago da pročitam ovu vest.
18Παραφράζοντας έναν Ρώσο επιστήμονα και ποιητή (Μιχαήλ Λομονόσοφ), πρόσθεσε [ru]:Parafrazirajući ruskog naučnika i pesnika, dodao je:
19…η αφγανική γη μπορεί να γεννήσει και τους δικούς της Νεύτωνες και έξυπνους Πλάτωνες……avganistanska zemlja može izroditi svoje vlastite Newtone i pametne Platose…
20Η επιτυχία του μαθητή ξεχωρίζει ιδιαίτερα από το γενικότερο δύσκολο περιβάλλον στο σχολικό τομέα στην περιφέρεια Γκαζνί.Uspeh ovog studenta se posebno ističe zbog teške situacije s kojima se suočava školski sektor u pokrajini Ghazni.
21Μέλη και οπαδοί των Ταλιμπάν είχαν κλείσει πολλά σχολεία στην περιφέρεια.Članova i simpatizeri Talibana su zatvorili mnoge škole u ovoj pokrajini.
22Πρόσφατα, ωστόσο, περίπου 400 κάτοικοι συνοικίας της επαρχίας αυτής στράφηκαν εναντίον [en] της ομάδας των φονταμενταλιστών και πέτυχαν την επαναλειτουργία των 81 από τα 83 σχολεία στην περιοχή.Međutim, nedavno se oko 400 stanovnika jednog od okruga pokrajine okrenulo protiv fundamentalističkih grupa i uspelo ponovno da otvori 81 od 83 škola u ovoj oblasti.
23Γενικά, έχουν υπάρξει βελτιώσεις στον εκπαιδευτικό τομέα του Αφγανιστάν από τότε που εκδιώχθηκαν οι Ταλιμπαν το 2001.Sve u svemu, desila su se poboljšanja u sektoru obrazovanja u Avganistanu od smene talibana 2001.
24Περίπου 5.000 σχολεία χτίστηκαν (pdf) σε όλη τη χώρα από τ0 2003 και μετά.Oko 5000 škola je izgrađeno od 2003.
25Ωστόσο, πολλά από αυτά στερούνται σύγχρονων εκπαιδευτικών εγκαταστάσεων και παρατηρείται έλλειψη καταρτισμένων εκπαιδευτικών.Ipak, mnoge od tih škola još uvek nemaju moderna nastavna sredstva i suočavaju se s nedostatkom kvalifikovanih nastavnika.
26Παρόλ' αυτά, πολλά σχολεία θηλέων πρόσφατα δέχτηκαν επίθεση από φονταμενταλιστές, που αντιτίθενται στη μόρφωση των γυναικών στη χώρα.Osim toga, mnoge škole za devojčice su nedavno bile napadnute od strane fundamentalista koji se protive obrazovanju žena.
27Στη σελίδα Outlook Afghanistan, ο Dilawar Sherzai περιγράφει [en] το εκπαιδευτικό σύστημα στο Αφγανιστάν ως ακολούθως:Na Outlook Afghanistan, Dilawar Sherzai ovako opisuje sistem obrazovanja u Avganistanu:
28Η χώρα μας, το Αφγανιστάν, είναι μια από τις χώρες που δεν έχει δοθεί η κατάλληλη προσοχή στον εκπαιδευτικό τομέα.Naša zemlja Avganistan je jedna od zemalja gde nije posvećena odgovarajuća pažnja sektoru obrazovanja.
29Ένας από τους βασικούς λόγους αποτελεί η συνεχιζόμενη αστάθεια που κυριαρχεί στην κοινωνία.Jedan od osnovnih razloga je stalna nestabilnost koja nadvladava društvo.
30Οι πόλεμοι και οι διαμάχες - εθνικές, τοπικές και διεθνείς -, των οποίων αποτελεί θέατρο το Αφγανιστάν έχουν οδηγήσει σε ασφυξία τους κοινωνικούς και εκπαιδευτικούς τομείς.Ratovi i sukobi - nacionalni, regionalni i međunarodni - koji su koristili afganistansku zemlju kao svoju pozornicu su dovele do toga da razvoj u društvenim i obrazovnim područjima budu ugušeni u velikoj meri.
31Ξεκινώντας από τη σοβιετική εισβολή του 1979, μπορούμε να απαριθμήσουμε χιλιάδες συμπλοκές και αναταραχές που εμποδίζουν την καθιέρωση ενός ικανοποιητικού εκπαιδευτικού συστήματος.Počevši od sovjetske invazije 1979, može se primetiti bezbroj verbalnih sukoba i uznemiravanja koji otežavaju uspostavljanje zadovoljavajućeg obrazovnog sistema.
32Τα προβλήματα, περισσότερο βασικά εκ φύσεως, είναι η επικέντρωση της προσοχής του κόσμου παρά το εκπαιδευτικό σύστημα.Problemi, koji su više osnovni po svojoj prirodi, su bili glavno središte pažnje ljudi, umesto da je to bio obrazovni sistem.
33Παρά όλες αυτές τις δυσκολίες, πολλοί Αφγανοί καταφέρνουν να μορφωθούν, πολλές φορές μάλιστα αυτοδίδακτοι.Uprkos svim tim teškoćama, mnogi Afganistanci su uspeli u obrazovanju, a neki od njih su čak i samouki.
34Το Δεκέμβριο του 2011, άλλος ένας κάτοικος του Γκαζνί, χωρίς κάποια ειδική εκπαίδευση ή εργαλεία, πέταξε [en] ένα αεροσκάφος που είχε κατασκευάσει από κομμάτια ενός παραδοσιακού ρίκσο (ποδήλατο-ταξί) και ενός μεταχειρισμένου οχήματος Toyota στον κήπο του.U decembru 2011, još jedan talentovani stanovnik Ghaznija, bez ikakvog posebnog obučavanja ili alata, je poleteo avionom koji je izgradio u svom vrtu od delova rikše i polovnog Toyota automobila.
35Στη δημοσίευση αυτή συνεισέφερε ο Alexander Sodiqov.Alexander Sodiqov je doprineo ovam postu.