Sentence alignment for gv-ell-20110607-2921.xml (html) - gv-zhs-20110518-9115.xml (html)

#ellzhs
1Χονγκ Κονγκ: Εκπαίδευση ίσον πλύση εγκεφάλου香港:洗脑教育
2Το Υπουργείο Παιδείας του Χονγκ Κονγκ σχεδιάζει να κάνει υποχρεωτική για τους μαθητές της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης την πατριωτική εκπαίδευση [en].香港教育局计划将爱国教育列为中小学校的必修课程。
3Στόχος του Ηθικού και Εθνικού Προγράμματος Μαθημάτων [en] είναι να οικοδομήσει την “εθνική αρμονία, ταυτότητα και ενότητα ανάμεσα στα άτομα”, να βοηθήσει τους μαθητές να “αναπτύξουν την αίσθηση ότι ανήκουν σε μια πατρίδα”, να “υποστηρίζουν εθνικές αθλητικές ομάδες” και να “εκτιμούν την κινεζική κουλτούρα”. Το σχέδιο, ωστόσο, σκόρπισε φόβους στην κοινωνία για πολιτική πλύση εγκεφάλου.《德育及国民教育科课程》旨在促成“国家和谐、国民身分认同与个人间的团结一致”,帮助学生“发展对祖国的归属感”、“为国家队打气”并且“欣赏中华文化”。
4“Η πλύση εγκεφάλου αποτελεί κοινή πρακτική” Μαθητές στο Χονγκ Κονγκ.然而,这项计划却引发社会大众对于政治洗脑的恐惧。
5Φωτογραφία από το χρήστη του Flickr wok (CC BY-NC-ND 2.0).“洗脑是一种国际惯例”
6Σαν μια προφητική αυτο-επιβεβαίωση, o Διευθυντής του Τμήματος Δημόσιας Εικόνας, Πολιτισμού και Αθλητισμού στο Γραφείο Διασύνδεσης της Κυβέρνησης του Χονγκ Κονγκ, Hao Tie-chuan, έγραψε στο micro-blog Sina στις 8 Μαΐου 2011 ότι η “πλύση εγκεφάλου” αποτελεί κοινή πρακτική στα δυτικά εκπαιδευτικά συστήματα (Σημείωση: την ημέρα που γράφτηκε το αρθρο, η συντάκτρια βρήκε διαγραμμένο το μήνυμα, εδώ ένα αντίγραφο [zh]):香港学童,照片为Flickr用户wok所有(创用CC姓名标示-非商业性-禁止改作 2.0)
7Ορισμένοι λένε ότι η ηθική και εθνική διαπαιδαγώγηση στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση στο Χονγκ Κονγκ αποτελεί “πλύση εγκεφάλου”, αν ρίξουμε όμως μια ματιά στα εκπαιδευτικά συστήματα δυτικών χωρών όπως οι ΗΠΑ και η Γαλλία, τέτοια “πλύση εγκεφάλου” αποτελεί ανάγκη και διεθνή κανόνα.就好像是自我应验的预言,中联办宣传文体部部长郝铁川于2011年5月8日在新浪微博上写道,“洗脑”在西方的教育体系里是一种惯例(作者补充:我今天发现这则讯息已被删除,以下是原文副本):
8Κάποιοι λένε ότι είναι απαραίτητη για την ανάπτυξη της κριτικής σκέψης στα παιδιά του δημοτικού και του γυμνασίου, αλλά η κοινή πρακτική στη διεθνή κοινωνία είναι η καλλιέργεια κριτικού πνεύματος κατά την πανεπιστημιακή εκπαίδευση, όχι στις χαμηλότερες βαθμίδες. Κάποιοι λένε ότι η ηθική και εθνική διαπαιδαγώγηση δε θα ‘πρεπε να μαθαίνει στα σχολιαρόπαιδα να υπακούν στην κεντρική κυβέρνηση, αλλά κάτι τέτοιο θα εξυπηρετούσε το σκοπό του εθνικού συστήματος παιδείας;关于香港中小学的德育及国民教育,有人说是“洗脑”,只要看看美、法等西方国家这方面的制度,就会看到这种必要的“洗脑”是一种 国际惯例;有人说要培养中小学生的批判意识,但国际社会通常做法是在大学培养批判思维意识,而不是中小学;有人说德育及国民教育不要听中央政府的,但那还 叫国民教育吗?
9Απαντήσεις στη θεωρία περί “πλύσης εγκεφάλου” του Hao Tie-chuan回应郝铁川的“洗脑理论”
10Το σχόλιο του Hao Tie-chuan αναδημοσιεύτηκε εκτενώς στα παραδοσιακά ΜΜΕ, στο Facebook και άλλες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης από την 9η Μαΐου κι έπειτα και πολλοί χρήστες του Διαδικτύου επισκέφθηκαν το micro-blog του ίδιου για να αφήσουν σχόλια, για να διαπιστώσουν στη συνέχεια ότι τα πιο επικριτικά είχαν διαγραφτεί.2011年5月9日至11日之间,郝铁川的评论由主流媒体、脸书与其他社会媒体广为报导,许多网民在郝铁川的微博留言,结果却发现多数的批 判意见都被删除。 包括我自己在内,许多网民在郝铁川微博的评论权限都被封锁。
11Πολλοί χρήστες επεσήμαναν ότι τους είχε μπλοκαριστεί ο σχολιασμός στο micro-blog του Hao, ακόμα και στη γράφουσα.下面这张萤幕截图显示了2011年5月11日那天,我无法就郝铁川的“洗脑言 论”发表意见:
12Παρακάτω ακολουθεί μια φωτογραφία της επιφάνειας εργασίας μου κατά την αποτυχημένη απόπειρα σχολιασμού στο “σχόλιο περί πλύσης εγκεφάλου” του Hao στις 11 Μαΐου 2011:尽管如此,我还是设法透过新浪搜索存取其中一些评论(批判色彩较重的言论都被新浪管理员从搜寻功能中封锁):
13Παρόλ' αυτά, κατάφερα να περισώσω κάποια από τα σχόλια μέσω της αναζήτησης του ιστότοπου Sina (τα πιο επικριτικά δεν εμφανίζονταν στην αναζήτηση έπειτα από παρέμβαση διαχειριστή του Sina):石孝文: 英国教育教导国民爱国,也同时从小就培养她/他们的批判精神;国民爱国,但不会盲目维国。
14Shi Xiaowen: Στο Ηνωμένο Βασίλειο, το εκπαιδευτικό σύστημα μαθαίνει τους πολίτες να αγαπάνε τη χώρα τους, ενώ ταυτόχρονα αναπτύσσουν κριτική σκέψη.一个人由小学开始被“洗脑”洗至大学,脑都早已残废了,只怕耶稣 重临再行神迹,也不能令脑残生出批判思维。
15Ο κόσμος αγαπάει τη χώρα του, αλλά δε θα υπερασπιζόταν ο,τιδήποτε έκανε η χώρα του.听中央政府是爱 D 教育,而非国民教育。
16Όταν ο κόσμος υφίσταται “πλύση εγκεφάλου” στο δημοτικό, το μυαλό θα έχει ήδη υποστεί βλάβη μέχρι την είσοδο στο πανεπιστήμιο.还望郝先生厘清思维再发言,别为争功而暴露了脑残真相。
17Ακόμα κι ο ίδιος ο Χριστός δε θα μπορούσε να κάνει το θαύμα να καλλιεργήσει την κριτική σκέψη σε ήδη κατεστραμμένους εγκεφάλους.忽悠神Johnson: 典型的不懂装懂,假如你真的懂还说得出这些说话,你更罪恶。
18Ο σκοπός της εθνικής παιδείας δεν είναι να διδάσκει τον κόσμο να υπακούει την κεντρική κυβέρνηση, ο κύριος Hao δε θα ‘πρεπε να εκθέτει τον κατεστραμμένο του εγκέφαλο με απώτερο σκοπό την καριέρα του. Johnson : Τυπικές κουβέντες άγνοιας.西方的是国民公民教育并存,之所谓国民教育认同感,是基于国家历史荣辱认知,政府奉行宪政主义 下有限政府原则,对历史中立,皆因政府的组成是人民意愿。
19Αν είσαι νοήμων, είσαι περισσότερο ένοχος. Οι δυτικές κοινωνίες έχουν και εθνική και ατομική εκπαίδευση.至于人之所以为人,是良知的判断,人如何立足于社会做人处事,则为公民教育。
20Η επονομαζόμενη εθνική εκπαίδευση είναι για την ανάπτυξη ενός αισθήματος ταύτισης με την ιστορία και το σύνταγμα της χώρας, που περιορίζει τη δύναμη όσων έχουν εκλεγεί στην κυβέρνηση.音乐达人史丹利: 中联办宣传部长郝铁川近日透过微博发表,毫不掩饰地指出香港政府推动德育及国民教育科就是要向学生“洗脑”,制造只臣服于党的公民。“
21Η συνείδηση αποτελεί τμήμα της ανθρώπινης φύσης και η ατομική εκπαίδευση μας μαθαίνει πώς να συμπεριφερόμαστε μέσα σε μια κοινωνία.德育及国民教育如果 不要听中央政府的,但那还叫做国民教育吗?”
22Musician Stanley: Ο Hao Tie-chuan από το Τμήμα Προπαγάνδας του Γραφείου Διασύνδεσης πρόσφατα ανέφερε στο micro-blog του ότι ο σκοπός της ηθικής και εθνικής διαπαιδαγώγησης στο Χονγκ Κονγκ είναι η πλύση εγκεφάλου των μαθητών και η κατασκευή πολιτών που θα υπακούν το Κομουνιστικό Κόμμα Κίνας.有香港立法会议员形容言论“赤裸得令人心惊”! …哈哈哈哈,我觉得这宣传部长够坦白,很可爱!
23“Αν η ηθική και εθνική διαπαιδαγώγηση δε μαθαίνει στα σχολιαρόπαιδα να υπακούν στην κεντρική κυβέρνηση, κάτι τέτοιο θα εξυπηρετούσε το σκοπό του εθνικού συστήματος παιδείας;” - ένας νομοθέτης από το Χονγκ Κονγκ ανέφερε ότι τέτοιες κουβέντες είναι επίφοβες… χαχα, τον βρίσκω πολύ άδολο, πολύ χαριτωμένο αυτόν τον διευθυντή προπαγάνδας!CLPRO: 有木有良知啊!!! 你这不是在逼疯人民吗?
24CLPRO:Έχεις συνείδηση;;!!人民爱国是由心而发,用得着你这样做么?
25Θέλεις να τρελάνεις τον κόσμο; Ο κόσμος θα ‘πρεπε να αγαπάει τη χώρα του επειδή το νιώθει μέσ' απ' την καρδιά του, χρειάζεται να κάνεις κάτι τέτοιο; Ο λόγος που οι Γάλλοι αγαπάνε τη χώρα τους είναι λόγω των αξιών τους: ελευθερία, ισότητα και αδελφότητα. Ο λόγος που οι Αμερικανοί αγαπάνε τη χώρα τους είναι λόγω της αγάπης τους για ελευθερία και πολυμορφία.法国人民之所以爱国皆因自由、平等、博爱,美国人民之所以爱国是因为爱 自由、包容力高,中国人民之所以不爱国,是因为腐朽的架构、失败的教育、官僚主义,醒醒吧!
26Ο λόγος που οι Κινέζοι δεν αγαπάνε τη χώρα τους είναι λόγω του διεφθαρμένου πολιτικού συστήματος, της αποτυχημένης εκπαίδευσης και της γραφειοκρατίας.一个真正强大的国家不需要国民教育,国民会自然自豪!
27Ξυπνάτε!如何对学童进行洗脑?
28Μια αληθινά ισχυρή χώρα δε χρειάζεται την εθνική παιδεία για να κάνει τους πολίτες της περήφανους για την πατρίδα.郝铁川脱口而出的言论就谈到这里,到底这套课程将如何在香港执行?
29Πλύση εγκεφάλου των παιδιών; Πώς; Αρκετά με το φροϋδικό ολίσθημα του Hao.吴志森研读了课程的谘询稿之后,就洗脑的过程提出解释:
30Τι ακριβώς περιλαμβάνει το πρόγραμμα μαθημάτων που θα εφαρμοστεί στο Χονγκ Κονγκ; Ο Sam Ng μελέτησε το βούλευμα και εξήγησε τη διαδικασία πλύσης εγκεφάλου [zh]:在“我为国家队打气”这教案里,再三求同学们回忆奥运颁奬台上国旗升起国歌高奏的情景,要同学说出自己感受。
31Στην παιδαγωγική ενότητα “Επευφημώντας τις εθνικές αθλητικές ομάδες”, στους μαθητές ζητήθηκε να θυμηθούν τη σκηνή όταν η Κινεζική Ολυμπιακή ομάδα βραβεύτηκε υπό την υπόκρουση του εθνικού ύμνου.然后有一个注意事项:“教师如发现学生对国家民族感情不太强烈时,不要批评,并接纳其表现,但仍请学生为此作自我反省。”
32Ο/H δάσκαλος/α ρωτούσε τους μαθητές για τα συναισθήματά τους.如何反省呢?
33Μια σημείωση στην παιδαγωγική ενότητα αναφέρει: “Αν οι δάσκαλοι παρατηρήσετε ότι οι μαθητές δεν έχουν ισχυρά αισθήματα για το έθνος, μην τους ασκήσετε κριτική, αποδεχτείτε τη συμπεριφορά τους, αλλά ζητήστε τους να ξανασκεφτούν την αντίδρασή τους.”
34Πώς να το ξανασκεφτούν; Να μετανοήσουν ενώπιον ενός τοίχου σαν βουδιστές μοναχοί; Ή να γράψουν δήλωση μετάνοιας;面壁思过?
35Άλλο παράδειγμα αποτελεί η παιδαγωγική ενότητα “Μαθαίνω να τραγουδώ τον εθνικό ύμνο”.写悔过书?
36Αφού ακούσουν και τραγουδήσουν δυνατά τον εθνικό ύμνο, ο/η δάσκαλος/α λέει σε κάποιον από τους μαθητές: “Παρακαλώ σήκω πάνω και πες δυνατά δυο από τα κυρίαρχα ιδεώδη του έθνους.还有一个“我学会了唱国歌”的教案,一轮听唱国歌之后,老师要学生:“请你站起来,大声说出其中两个中华民族的精神。”
37” κι έπειτα: “Παρακαλώ φώναξε δυνατά: “Είμαι περήφανος/η που είμαι Κινέζος/α”.然后:“请大声说出‘我为到自己是一个中国人而高兴'”。
38Το πρόγραμμα διδακτέας ύλης ζητά συνεχώς από τους μαθητές να φωνάζουν δυνατά.要求学生大声说出的,在这个教案中还有几次之多。
39Ο Kursk από τον ιστότοπο inmediahk.net επίσης υπογραμμίζει [zh] ότι τα πάντα κρύβονται στη λεπτομέρεια και προσκαλεί τους αναγνώστες να κοιτάξουν πιο προσεκτικά το πρόγραμμα διδακτέας ύλης.“香港独立媒体”的库斯克也指出魔鬼就在细节里,要读者更审慎地阅读这套教程。
40Για παράδειγμα, αν και οι μαθητές δε χρειάζεται να δώσουν εξετάσεις, περνούν από μια σειρά αξιολογήσεων:举例来说,学生虽然不必接受考试,却得通过一系列的评估:
41Το πρόγραμμα διδακτέας ύλης εισάγει ένα πλάνο αξιολόγησης: οι γονείς πρέπει να αξιολογούν τα παιδιά τους και οι μαθητές θα πρέπει να αξιολογούν αλλήλους.课程文件提出了一个必须严肃讨论的评核方法:让家长评估学生、学生互相评估。
42Η φόρμα αξιολόγησης είναι ουσιαστικά μια διαβαθμισμένη κλίμακα.他们会有一个量表,评估学生是否做到指定的标准。
43Όπως σωστά τα λέει ο Kursk, είναι αδύνατον να αξιολογηθούν τα συναισθήματα ενός ατόμου, ωστόσο παράπλευρο αποτέλεσμα μιας τέτοιας αξιολόγησης μπορεί να είναι η αλληλοαστυνόμευση μεταξύ των μαθητών του σχολείου:一如库斯克所言,个人的感受与情绪是不可能被评估的,这种评量更可能造成学童间的相互监视:
44Η αλληλοαξιολόγηση μπορεί να εμφανίσει ένα άλλο πρόβλημα: την αλληλοεπιτήρηση μεταξύ των μαθητών. Μπορεί να είναι λίγο τραβηγμένο κάτι τέτοιο.同侪互评还可能带来另一个问题,就是学生之间互相监视。
45Ωστόσο, στην ηπειρωτική Κίνα είναι αρκετά σύνηθες μαθητές να αναφέρουν ο ένας τον άλλο για τη λανθασμένη [πολιτική] τους συμπεριφορά.这个担忧可能有点拉远了,不过其实学生互相举报在内地学校不是什么奇怪事。
46Αν στη φόρμα αξιολόγησης υπάρχουν κριτήρια όπως “κατανόηση και υποστήριξη της χώρας” ή “προστασία της κυριότητας των εθνικών εδαφών”, η αλληλοαξιολόγηση μπορεί να καταλήξει σε αλληλοαστυνόμευση.香港的国民教育课评估表只要加入更多有关“体谅国家”、“维护国家领土完整”等项目,同学之间的互评就可变成互相监督了。
47Μάχη με το κράτος-παιδαγωγό与国家教育体系进行抗争
48Είναι αναπόφευκτο πως η κινεζική κυβέρνηση θα επιβάλει μηχανισμούς “πλύσης εγκεφάλου” στο εκπαιδευτικό σύστημα και τα παραδοσιακά ΜΜΕ του Χονγκ Κονγκ.中国政府对香港的教育体系与主流媒体强加“洗脑”机制必不可免。
49Στον ιστότοπο inmediahk.net, ο Tommyjonk ωθεί τους πολίτες να προετοιμαστούν για ιδεολογικό πόλεμο [zh], μνημονεύοντας τα λόγια του ντόπιου διανοούμενου Ma Kokming για το ρόλο των “οργανικών διανοούμενων”:Tommyjonk(离太郎)在“香港独立媒体”上援引香港知识份子马国明对于有机知识份子角色的看法,敦促市民应做好准备以进行意识形态的抗争:
50O Γκράμσι πιστεύει πως η κρατική μηχανή σε μια καπιταλιστική χώρα παίζει το ρόλο του “Κράτους-Εκπαιδευτή”. Για να ξεκινήσουμε τη σοσιαλιστική επανάσταση, πρέπει να αντισταθούμε στην κυρίαρχη καπιταλιστική ιδεολογία.“葛兰西认为,资本主义的国家体制更扮演着教育家的角色(The State as Educator)。
51Το βάρος πέφτει στους ώμους των “οργανικών διανοούμενων”. Οι οργανικοί διανοούμενοι του Γκράμσι δεν είναι ακαδημαϊκοί που κρύβονται μέσα σε γυάλινους πύργους, αλλά άνθρωποι που ασπάζονται το διάλογο με κοινωνικά κινήματα.要重新启动社会主义革命,必须抗衡资本主义的主导意识形态,这个任务落在有机知识份子(organic intellectual)身上。葛兰西设想的有机知识份子不是在象牙塔里闭门造车的人,而是紧密跟社会上的抗争运动相呼应的。”
52Στον τομέα της εκπαίδευσης, έχουμε ικανό αριθμό προοδευτικών οργανικών διανοουμένων.事实上,香港教育界内仍有不少进步的有机知识份子(见管治不能的香港)。
53Αν η κεντρική κυβέρνηση και η κυβέρνηση της ΕΔΠ (Ειδικής Διοικητικής Περιοχής) του Χονγκ Κονγκ καταστήσουν υποχρεωτική την ηθική και εθνική διαπαιδαγώγηση στα σχολεία, θα πρέπει να δικτυωθούμε με όλες τις προοδευτικές δυνάμεις για να πολεμήσουμε ενάντια στον κρατικό μηχανισμό!!!假若中央及特区政府真的不理反对锐意推行德育及国民教育必修课,我们便需要集结业界内外所有进步力量,跟庞大的国家机器大干一场!!!