Sentence alignment for gv-ell-20110515-2225.xml (html) - gv-zht-20110509-10852.xml (html)

#ellzht
1Ποιός λογοκρίνει το Ίντερνετ στη Ρωσία;俄羅斯:誰能限制俄國網路圈?
2Στις 18 Απριλίου 2011, ο μη κερδοσκοπικός Αμερικανικός οργανισμός Freedom House συνέταξε μια έκθεση σχετικά με την ελευθερία του διαδικτύου στον πλανήτη.2011年4月18日,美國非政府組織「自由之家」發表有關全球網路自由的報告,「2011年網路自由報告」分析37國在2009年至2010年的網路使用自由狀態。
3Η έκθεση, “Ελευθερία στο Διαδίκτυο 2011” αναλύει την ελευθερία πρόσβασης στο διαδίκτυο σε 37 χώρες για την περίοδο 2009 - 2010.由全球之聲俄語網路回聲計畫編輯Alexey Sidorenko撰稿的報告中,俄羅斯列入「部分自由」類別,相較於前次在2009年發表的排名,俄國名次往後倒退。
4Στο ρεπορτάζ (που συνέταξε ο Alexey Sidorenko του Global Voices, συντάκτης του RuNet Echo), η Ρωσία κατατάσσεται στις χώρες με “μερική ελευθερία” στην πρόσβαση στο διαδίκτυο. Συγκριτικά με προηγούμενη αναφορά του οργανισμού, που δημοσιεύτηκε το 2009, η θέση της Ρωσίας έχει πέσει στην κατάταξη.屬於同一類別的國家還包括盧安達、辛巴威、埃及等,而在前蘇聯各共和國中,專家認為喬治亞、亞塞拜然和哈薩克同屬「部分自由」;白俄羅斯落入「不自由」項目,愛沙尼亞則屬於「自由國家」,更在整體排名中奪冠;其他前蘇聯國家則未列入排名。
5Ανάμεσα στις “μερικώς ελεύθερες” γειτονικές χώρες της Ρωσίας είναι η Ρουάντα, η Ζιμπάμπουε και η Αίγυπτος.排名墊底國家則為古巴、緬甸及伊朗,專家認為當地網路情況最糟。
6Από τις δημοκρατίες της πρώην Σοβιετικής Ένωσης, οι ειδικοί του Freedom House χαρακτήρισαν ως “μερικώς ελεύθερες” χώρες την Γεωργία, το Αζερμπαϊτζάν και το Καζακστάν, μαζί με τη Ρωσία.
7Η Λευκορωσία εμφανίζεται στη λίστα με τις “καθόλου ελεύθερες χώρες”, ενώ η Εσθονία ανήκει στη λίστα των “ελεύθερων” - και για την ακρίβεια η Εσθονία βρίσκεται στην κορυφή της λίστας όλων των χωρών που αναφέρονται στην έκθεση.
8Οι υπόλοιποι πρώην Σοβιετικοί γείτονες της Ρωσίας απουσιάζουν από την κατάταξη.網路自由地圖,圖片來自「自由之家」
9Στις τελευταίες θέσεις της λίστας της Freedom House βρίσκονται η Κούβα, η Βιρμανία και το Ιράν, όπου οι ειδικοί εντόπισαν τη χειρότερη κατάσταση σε σχέση με την ελευθερία πρόσβασης στο διαδίκτυο.
10Χάρτης της παγκόσμιας διαδικτυακής ελευθερίας του Freedom House Τα δεδομένα στην έκθεση για τη Ρωσία είναι αδιαμφισβήτητα.對於報告中提到有關俄國的事實,外界毋庸置疑,但對於分析和解讀方式,則仍有些疑問。
11Ωστόσο, προκύπτουν διάφορα ερωτήματα για την ανάλυση και την ερμηνεία τους.第一項重要問題:這項排名哪些層面源自於政府或國家結構?
12Πρώτη σημαντική ερώτηση: Ποιές πλευρές αυτής της έκθεσης οφείλονται πραγματικά στις αρχές και την πολιτειακή δομή; Ποιά ακριβώς είναι η συνεισφορά των Ρωσικών Αρχών στη “διαδικτυακή ανελευθερία”; Εξάλλου, είναι γενικά αποδεκτό ότι ο περιορισμός της ελευθερίας πρέπει να εξεταστεί ως προς τη χρησιμότητά του στις πολιτικές των Αρχών και στη λειτουργία της νομοθεσίας.
13Αν κοιτάξουμε προσεκτικά τη λίστα, θα δούμε δύο προφανείς τρόπους δράσης, που προέρχονται από τις δομές της πολιτείας: “Ηλεκτρονικά κέντρα δίωξης εξτρεμιστών”俄羅斯政府究竟對「網路不自由」有何影響?
141. Οι δράσεις των υπηρεσιών και των μονάδων επιβολής νόμου στο πλαίσιο της καταπολέμησης του εξτρεμισμού (τα λεγόμενα “E-Centres”), τα οποία ουσιαστικά διευθύνουν την δίωξη των bloggers (και όχι μόνο) που εκφράζουν τις απόψεις τους στο διαδίκτυο.
15Συνήθως, οι περιπτώσεις εμπίπτουν στο Άρθρο 282 του Ποινικού Κώδικα: συγκεκριμένα, σύμφωνα με την Παράγραφο 1, που περιλαμβάνει κυρώσεις “για δράσεις που διενεργούνται δημοσίως ή μέσα από τα ΜΜΕ και στοχεύουν στην υποκίνηση εμπάθειας ή εχθρότητας, ή στην υποβάθμιση ενός προσώπου ή μιας ομάδας προσώπων λόγω φύλου, φυλής, εθνικότητας, γλώσσας, καταγωγής, θρησκευτικής κλίσης, ή συμμετοχής σε συγκεκριμένη κοινωνική ομάδα.”
16Έχω εξηγήσει πάνω από μια φορά πώς λειτουργεί αυτός ο μηχανισμός.畢竟若論及自由受限,就必須考量政策及法律效能。
17Τα E-Centres είναι τα επιχειρησιακά κέντρα του Υπουργείου Εσωτερικών Υποθέσεων (MIA) σε κάθε Ρωσική περιοχή.若仔細觀察名單,政府結構主要有兩種行為:
18Εκτελούν τις λειτουργίες του Υπουργείου στον τομέα αντιμετώπισης του εξτρεμισμού.「極端主義中心」追捕極端份子
19Αυτές οι μονάδες έχουν ένα “ιεραρχικό” πλάνο καταπολέμησης του εξτρεμισμού: ένας συγκεκριμένος αριθμός πολιτών μέσα σε ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα πρέπει να καταστεί υπεύθυνος για εξτρεμιστικές ενέργειες. Πού ψάχνουν τα E-Centres για εξτρεμιστές; Η αναζήτηση εκείνων που σχεδιάζουν “τον σχηματισμό των εξτρεμιστικών οργανισμών” ή κάποια άλλη εξτρεμιστική ενέργεια, είναι δύσκολη: για αυτό χρειάζεται να έχεις πληροφοριοδότες που κάνουν ποιοτική επιτήρηση για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα και συλλέγουν πληροφορίες και αποδείξεις.一,為了對抗極端主義,執法單位常直接起訴部落客及其他在網路上發表言論的民眾,引用法條通常是刑法第282條第一項,包括「基於性別、種族、國籍、語言、出身、宗教傾向、參與特定社會團體,公開或透過媒體煽動仇恨、敵視、污辱個人或群體」。
20Αυτό είναι δύσκολο. Είναι πιο εύκολο να βρεις “εξτρεμιστές” από τον υπολογιστή σου, ενώ κάθεσαι στο γραφείο σου, διαβάζοντας blogs και forums και αναζητώντας αιχμηρές κριτικές κατά των αρχών, ή κοινωνικών ομάδων.筆者曾多次說明這項機制如何運作,內政部在全國各地都設有「極端主義中心」,著重於反極端主義,採取由上而下的策略,每一段時間都有特定人數的民眾必須為極端主義活動負責。
21Είναι μια άνετη δουλειά: βρες μια δήλωση και, αν ο συντάκτης της μπορεί να ταυτοποιηθεί με κάποιο τρόπο, επικέντρωσε την προσοχή σου στο διαδικτυακό πάροχο, για να βρεις σε ποιόν ανήκει ο υπολογιστής από τον οποίο προήλθε το μήνυμα. Αυτό είναι!要搜尋任何人圖謀「建立極端主義組織」或其他活動並不容易,故該中心需要線民長期監控,收集資訊與證據,相較於此,坐在辦公室電腦前,搜尋網路上的「極端份子」顯得容易許多,只需瀏覽部落格及論壇,尋找某些社會團體或針對政府的尖銳批判言論。
22Ο εξτρεμιστής ξεριζώθηκε, η αποστολή εξετελέσθη, το ερώτημα έκλεισε, τα αφεντικά είναι χαρούμενα, μια “αναφορά καταπολέμησης εξτρεμισμού” έχει αποσταλεί στη Μόσχα και ο λογαριασμός των στρατιωτών του .
23.ποδαριού πληρώνεται από τον κρατικό προϋπολογισμό. Αυτός είναι ακριβώς ο λόγος για τον οποίο πρέπει η διαδικτυακή Ρωσική κοινότητα και οι ακτιβιστές των ανθρωπίνων δικαιωμάτων να πολεμήσουν για την κατάργηση του Άρθρου 282 του Ποινικού Κώδικα της Ρωσικής Ομοσπονδίας.這項工作很輕鬆,只要找到某項言論,假若作者身分有個輪廓,即可透過網路服務供應商,找出訊息來自於哪部電腦,就這麼輕易找到極端份子、完成任務、解決問題、老闆開心、將「反極端主義」報告送交中央政府,政府就會持續撥款支付基層人員薪資。
24Όπως αποδεικνύουν οι πρακτικές επιβολής νόμου, οποιοσδήποτε θα μπορούσε να βρεθεί στην κατηγορία ‘”εξτρεμιστής”: bloggers, χρήστες του διαδικτύου, συγγραφείς, ακτιβιστές κάποιας κοινότητας, θρησκευτικές προσωπικότητες, όποιος θέλεις - αρκεί να δικαιολογεί την ύπαρξη των Ε-Centres, τα οποία προηγουμένως ήταν “Μονάδες κατά του Οργανωμένου Εγκλήματος” και διατήρησαν την πρακτική των ποσοστώσεων.
25Είναι επίσης απαραίτητο κατά τη γνώμη μου, να κλείσουν τα Κέντρα Καταπολέμησης Εξτρεμιστών, αφού εμπλέκονται σε δραστηριότητες που ξεπερνούν τις αρμοδιότητές τους: στην πραγματικότητα, καταδιώκουν την ελεύθερη έκφραση απόψεων, είτε πολιτικών είτε θρησκευτικών. Σε ό,τι αφορά την δίωξη των bloggers, η αληθινή αιτία πίσω από αυτό δεν είναι συνήθως κάποια δήλωση ενός προσώπου σε ένα blog ή στο διαδίκτυο, αλλά αντίθετα οι υπόλοιπες δραστηριότητές του / της (κοινωνικές, πολιτικές, ή εμπορικές).是故俄國網路界及人權份子必須要求廢除刑法第282條,從往例可知,任何人都可能成為「極端份子」,諸如部落客、網路使用者、作家、社群運 動人士、宗教人士等,都是「極端主義中心」可能的目標;這個單位的前身為「打擊幫派犯罪組」,至今也維持定期破案量的要求。
26Μια έκφραση γνώμης στο διαδίκτυο αποτελεί μια εύκολη αφορμή για την έναρξη πίεσης ή δίωξης. Φραγή διαδικτυακών πόρων筆者認為這個單位必須關閉,因 為它們所為遠超過應有權限,實際是在迫害政治或宗教言論自由。
27Η δεύτερη δράση που προκύπτει από την πολιτεία “κατά του διαδικτύου”, περιλαμβάνει το δικαστικό σύστημα, το οποίο μετά από υποκίνηση του δημόσιου κατήγορου, μπορεί να αποφασίσει τη φραγή διαδικτυακών πόρων.
28Ναι, πράγματι, το δικαστήριο της πόλης Komsomolsk-na-Amur εξέδωσε την εντελώς παράλογη νομική απόφαση να αποκλείσει την πρόσβαση των χρηστών στο YouTube, καθώς η τοποθεσία φέρεται να φιλοξενεί εξτρεμιστικό υλικό.
29Αργότερα, το Εφετείο ανέτρεψε αυτή την απόφαση, προσδιορίζοντας συγκεκριμένους διαδικτυακούς τόπους, στους οποίους έπρεπε να διακοπεί η πρόσβαση από τους παρόχους υπηρεσιών διαδικτύου.就起訴部落客而言,真正原因通常不是個人在部落格或網路的某一言論,是因為其他社會、政治或商業行為,網路上發表言論只是引來壓力或迫害的起點。
30Ο γνωστός Ρώσος διαδικτυακός ακτιβιστής Anton Nosik έγραψε έπειτα στο blog του [ru]:封鎖網路資源
31“Κρίνοντας από την ωμότητά της, η ετυμηγορία του δικαστηρίου είναι τυπική των εσωτερικών νομικών διαδικασιών που αφορούν το διαδίκτυο.” Αυτά τα γεγονότα, κατά τη γνώμη του Nosik, “είναι τελικά ένα διασκεδαστικό νομικό επεισόδιο χωρίς καμία πρακτική σημασία για δεκάδες χιλιάδες Ρώσους χρήστες του διαδικτύου.”二,政府第二項對抗網路的作為與司法體系有關,檢察署能夠直接決定封鎖網路資源,Komsomolsk-na-Amur市法院即曾做出不符邏輯的裁決,讓民眾無法使用YouTube網站,認為該站提供極端主義內容;後來上訴法院翻案,只要求網路服務供應商封鎖該網站特定頁面。
32Ο αριθμός των αδαών αποφάσεων του Ρωσικού δικαστηρίου είναι γνωστός σε όλους - και δεν περιορίζεται μόνο σε υποθέσεις για το διαδίκτυο.
33Αυτό που η πλειοψηφία των δικαστών και των εισαγγελέων δεν μπορεί να καταλάβει είναι το εξής: τείνουν να συγχέουν τους διαδικτυακούς τόπους που συντηρούνται από τους ιδιοκτήτες τους, με υπηρεσίες ή ιστότοπους με περιεχόμενο προερχόμενο από χρήστες (UGC).
34Ωστόσο, η αμάθεια σε σχέση με την πραγματικότητα του διαδικτύου δεν είναι μόνο χαρακτηριστικό των δικαστών και των εισαγγελέων.俄國知名網路運動人士Anton Nosik當時提到:
35Λίγο καιρό πριν, ένας επιχειρηματίας ρώτησε ένα φίλο “ποιός είναι ο αρχισυντάκτης του Twitter”, και αν θα ήταν εύκολο να τον συναντήσει.就手段殘酷而言,法院判決反映國內司法單位對於網路的一貫態度,我認為這些法律事件只有娛樂效果,實質上對俄國無數網路用戶不會有造成任何後果。
36Η γενική αμάθεια των ανθρώπων σε σχέση με την πραγματικότητα του διαδικτύου οδηγεί σε τέτοια επεισόδια.外界早已熟知俄國法院種種無知判裁,而且範圍還不僅限於網路,多數法官與檢察官都不明白,無法分辨哪些網站是由少數人自行維運,而哪些網站只是匯聚廣大使用者產製的內容。
37Το συμπέρασμα εδώ είναι απλό: χρειάζεται ένα κίνημα στοχευμένο στη διόρθωση αυτής της έλλειψης επίγνωσης πραγμάτων, ώστε οι αποφάσεις για “κλείσιμο του YouTube” να προκαλούν όχι μόνο την αγανάκτηση των χρηστών, αλλά και το εγκάρδιο γέλιο της διαδικτυακής κοινότητας, που πιστεύει ότι ένα πραγματικό κλείσιμο του YouTube δεν θα περάσει.
38Μη ανιχνεύσιμος έλεγχος Όσο για τα υπόλοιπα δεδομένα που περιλαμβάνονται στην έκθεση του Freedom House, μπορεί να μην έχουν καμία απολύτως σχέση με το κράτος ή τις αρχές - ή μπορεί να έχουν έμμεσα.除了法官及檢察官,還有許多人對網路實情毫無頭緒,不久前有位企業家詢問朋友,誰是「Twitter網站總編輯」,能否與他見上一面,正因為這種無知,才引發種種事件。
39Οι επιθέσεις κατανεμημένης άρνησης υπηρεσίας (DDoS), που πρόσφατα απείλησαν τις ιστοσελίδες του LiveJournal.com και της Novaya Gazeta δε μπορούν να συνδεθούν με το κράτος, αλλά αντίθετα μπορεί να οφείλονται σε εμπορικές οδηγίες ή μη εξουσιοδοτημένες ενέργειες κάποιων ατόμων.這項現象的結論很簡單,社會必須用行動矯正這種缺陷,才不會讓類似「封鎖YouTube」的裁決激怒大眾,也才不會在網路界貽笑大方。
40Το ίδιο ισχύει και για το hacking συγκεκριμένων ιστοσελίδων από το “Hell Brigade”.管控難以言狀
41Η δραστηριότητα στη μπλογκόσφαιρα από “προ - Κρεμλινικές οργανώσεις νέων” είναι μάλλον θετικό παρά αρνητικό γεγονός, που αντικατοπτρίζει την αληθινή ελευθερία έκφρασης από πολιτικές δυνάμεις διαφόρων αποχρώσεων.
42Υπάρχουν αποδείξεις και φιλελεύθερης και εθνικιστικής δραστηριότητας στη μπλογκόσφαιρα: οι οπαδοί του Πούτιν και οι ενάντιοί του, οι οπαδοί του Στάλιν και οι ενάντιοί του, οι οπαδοί του Κοντορκόφσκι και οι ενάντιοί του. Οι τρόποι διενέργειας της συζήτησης δεν είναι, ομολογουμένως, πάντα καλοί: υπάρχουν επιθέσεις trolling, spamming και τύπου ad hominem.至於「自由之家」報告裡的其他內容,可能與政府及官方行為無關,也可能間接相關,分散式阻斷服務(DDoS)攻擊最近威脅LiveJournal.com及Novaya Gazeta等網站,但這些問題與政府無關,而是出於商業命令或個人未經官方指派的行為,「地獄旅」這個組織的駭客攻擊亦然。
43Αλλά αυτά τα παράπονα μπορεί να αφορούν οποιονδήποτε, όχι μόνο τις “προ - Κρεμλινικές δυνάμεις”. Το ζήτημα είναι ότι, ανάλογα με το θέμα, διαφορετικές ομάδες κινούνται διαφορετικά, με αποτέλεσμα οι πιο κινητοποιημένες ομάδες σε συγκεκριμένες συζητήσεις να παίρνουν μέρος με μεγαλύτερη επιθετικότητα και μανία (πράγματι, έτσι συμβαίνει με ομάδες που έχουν να κάνουν με θέματα όπως ο Στάλιν, ο Γέλτσιν, ο Κοντορκόφσκι, η Ρωσική Ορθόδοξη εκκλησία και άλλα).「親政府青年組織」在部落格圈的行為其實利多於弊,反映出不同政治勢力真正擁有言論自由,自由派與民族主義人士都在部落格上活動,有人支持 總理普廷(Vladimir Putin),也有人反對;有人支持前獨裁者史達林(Joseph Stalin),也有人反對;有人支持前石油富商霍多爾科夫斯基(Mikhail Khodorkovsky),也有人反對。
44Βέβαια, η εξαγορά επιτυχημένων υπηρεσιών και ιστότοπων από επιχειρηματίες φιλικούς προς το Κρεμλίνο μπορεί, ως ένα βαθμό, να αποδοθεί στην “επιρροή του κράτους”. Προσωπικά μου φαίνεται πως αυτές οι περιπτώσεις έχουν να κάνουν με τη συνήθη επιθυμία στην επιχειρηματικότητα, της απόκτησης εμπορικά επιτυχημένων εγχειρημάτων.討論空間並非毫無問題,到處都有垃圾郵件和人身攻擊,但任何人都可能面臨這個狀況,而不僅限於「親政府勢力」,且依據不同議題,立場鮮明的團結便會大幅動員,故在史達林、葉爾欽、霍多爾科夫斯基、東正教等議題上,動員能力較強的組織行動便更加積極與憤怒。
45Επιπλέον, είναι δύσκολο να αναφέρεις ένα παράδειγμα ιδιοκτητών που επηρεάζουν τη αρχισυντακτική “γραμμή” της Lenta.ru ή την “αρχισυντακτική” πολιτική του LiveJournal.當然,若立場傾向政府的企業家收購成功網路服務與網站後,就可能提高「國家影響力」,但筆者認為,這與一般企業希望擴大營利項目的心態無異。
46Τα blogs στο LiveJournal είναι απολύτως ελεύθερα και μια πρόσφατη περίοδος που παρέμεινε κλειστό, μπορεί να αποδοθεί όχι μόνο σε επίθεση DDoS, αλλά και σε άλυτα τεχνικά προβλήματα της ίδιας της υπηρεσίας.
47Ένας ακόμα σημαντικός παράγοντας είναι μια δήλωση του προέδρου Μεντβέντεφ, που επέστησε την προσοχή στις επιθέσεις εναντίον της δημοφιλούς υπηρεσίας παροχής blog και τις καταδίκασε. Το να αμύνεται ένας πρόεδρος υπέρ μιας δημοφιλούς υπηρεσίας παροχής blog δεν έχει ξαναγίνει σε άλλη χώρα.除此之外,我們也很難以找到證據,可證明經營者影響Lenta.ru或LiveJournal網站的編輯取向,而且這些網站最近癱瘓,不只是受到DDoS攻擊,也是因為網站本身技術問題未解決;總統梅德維德夫(Dmitry Medvedev)最近也曾發出聲明,提及並譴責熱門部落格服務遭攻擊一事。
48Παρ' όλα αυτά, αξίζει να θυμηθούμε τη σκληρή στάση του Κρεμλίνου απέναντι στην πρωτοβουλία της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Ασφάλειας (FSB) να απαγορεύσει την πρόσβαση στο Skype, το Gmail και το Hotmail - θέμα για το οποίο έχω γράψει ένα παλαιότερο άρθρο.
49Η αλήθεια είναι ότι, ακόμα μια πρωτοβουλία της Ρωσικής Κυβέρνησης ήρθε στο φως λίγες μέρες μετά: μιά προσφορά της να διενεργήσει έρευνα για τις εμπειρίες άλλων χωρών πάνω στη ρύθμιση της ευθύνης για την διαχείριση των δικτύων του Internet. Η έρευνα θα ανέλυε τη νομοθεσία των ΗΠΑ, της Γερμανίας, της Γαλλίας, του Ηνωμένου Βασιλείου και του Καναδά, αλλά και της Κίνας, της Λευκορωσίας και του Καζακστάν, όπου, όπως γνωρίζουμε, το διαδίκτυο έχει φραγεί.儘管如此,俄羅斯政府仍強硬要求「聯邦安全局」禁止Skype、Gmail、Hotmail等服務,筆者曾於前文提及此事;幾天後,政府又有一項計畫曝光,打算研究他國規範網路責任案例,分析美國、德國、法國、英國、加拿大立法經驗,以及中國、白俄羅斯、哈薩克等地封鎖網路情況。
50Συνολικά, ο επίλογός μου σχετικά με την περίπτωση του διαδικτύου στη Ρωσία, όπως αυτή περιγράφεται στην έκθεση “Ελευθερία στο Διαδίκτυο 2011″, έχει ως εξής: ναι, η Ρωσία μπορεί να συμπεριληφθεί στις χώρες με “μερικώς ελεύθερη” πρόσβαση στο διαδίκτυο. Ταυτόχρονα, αυτή η συγκεκριμένη έλλειψη ελευθερίας δεν οφείλεται στις σκόπιμες πολιτικές των ομοσπονδιακών αρχών.整體而言,對於這份報告所述內容,筆者認為,俄羅斯確實可列入「部分自由」國家名單,且自由受限並非直接因為聯邦政策所致,至少就目前而言,官方並未企圖約束網路自由,總統立場也很明確,不過刑法282條與「極端主義中心」作為確實令人憂心。
51Τουλάχιστον προς το παρόν, οι αρχές δεν επιδιώκουν να περιορίσουν την ελευθερία του διαδικτύου, και η θέση του Μεντβέντεφ πάνω σε αυτό το ζήτημα είναι αρκετά ξεκάθαρη. Μόνο το Άρθρο 282 του Ποινικού Κώδικα και η δραστηριότητα των “Κέντρων Καταπολέμησης Εξτρεμιστών” εγείρουν πραγματικά ανησυχίες.除了網路使用者,人權鬥士、政治運動份子、歷史學家、宗教領袖及其他「麻煩製造者」都受害,網路只是指控他們的藉口;無知法官與檢察官也是 一大問題,不光是針對網路,有時他們也不明白法律意涵,或是以可怕方式解讀。
52Παρ' όλα αυτά, δεν υποφέρουν μόνο οι χρήστες του διαδικτύου αλλά και οι υπερασπιστές των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, πολιτικοί ακτιβιστές, ιστορικοί, θρησκευτικές προσωπικότητες και άλλοι …”ταραχοποιοί”. Το διαδίκτυο σ' αυτές τις περιπτώσεις αποτελεί πρόσχημα για κατασκευή κατηγορίας.另一項問題在於,俄國有許多單位都可能對部落客及社運份子施暴,這些機構看似 為獨裁政權工具,但若仔細分析,則可能源自於安全人員、官僚及惡徒的行為。
53Οι αμαθείς δικαστές και εισαγγελείς αποτελούν επίσης πρόβλημα - όχι μόνο για τα θέματα του διαδικτύου, αλλά και για τη νομοθεσία γενικότερα, την οποία ακόμα και οι ίδιοι δεν κατανοούν ή ερμηνεύουν φρικτά.
54Ακόμη ένα πραγματικό πρόβλημα στη Ρωσία είναι ότι έχουμε να κάνουμε με ένα πλήθος από φορείς που μπορεί να ασκήσουν βια εναντίον των bloggers και των ακτιβιστών.
55Αυτό το πλήθος μπορεί να φαίνεται εκ πρώτης όψης πειθήνιο όργανο του αυταρχικού κράτους αλλά, αν κοιτάξουμε καλύτερα, αυτοαποκαλύπτεται ως απόρροια της δράσης διαφόρων πρακτόρων ασφαλείας, γραφειοκρατών και ληστών.
56Έτσι, για να “απελευθερώσουμε” το διαδίκτυο και να ανεβάσουμε τη θέση της Ρωσίας στην κατάταξη του Freedom House, η ρωσική κοινότητα πρέπει να στρέψει την προσοχή της στο Άρθρο 282 και να ξεκινήσει εκστρατεία για την κατάργησή του. Αυτό είναι σίγουρα μέσα στις δυνατότητες της Ρωσικής διαδικτυακής κοινότητας.因此為了「解放」網路,並提升俄羅斯在「自由之家」報告內的名次,俄國社會必須重視刑法第282條,並且發起廢除運動,這是俄國網路圈可及之處。