# | ell | zht |
---|
1 | Ινδία: Ιδιωτικότητα για τους νεκρούς; | 印度:亡者隱私何在? |
2 | Ο τυχαίος θάνατος μιας ερευνήτριας του NIT (Εθνικό Ίδρυμα Τεχνολογίας, Καλκούτα, Κεράλα) για άλλη μια φορά πυροδότησε διαμάχες για την ιδιωτικότητα των γυναικών, την προστασία της ιδιωτικότητας ενός νεκρού ατόμου και γενικά για τον κυρίαρχο ανδρικό σωβινισμό στην κοινωνία της Κεράλα. | |
3 | Η Κεράλα θεωρείται μια από τις προηγμένες πολιτείες στην Ινδία και συχνά συγκρίνεται σε ισότιμη βάση με πολλές ανεπτυγμένες χώρες. Δυστυχώς, οι γυναίκες της πολιτείας υφίστανται ακόμη σεξουαλική βία του 18ου αιώνα, πολλών μορφών. | 印度「國家科技研究中心」一名研究員意外身亡,卻再度引發人們討論女性隱私、死者隱私、社會殘存男性沙文主義等議題。 |
4 | Όλα προέκυψαν, όταν μια πανεπιστημιακή ερευνήτρια αναφέρθηκε αγνοούμενη σε ένα τρένο εν κινήσει, η οποία αργότερα βρέθηκε νεκρή σε κοντινό ποτάμι. | 該機構位於印度喀拉拉邦(Kerala),一般認為是國內較進步的地區,也常與許多已開發國家並駕齊驅,然而當地女性卻仍得忍受各種猶如源於18世紀的性暴力。 |
5 | Καθώς ο συνοδός της στο ταξίδι ήταν άνδρας, τα ανελέητα παραδοσιακά τοπικά ΜΜΕ μέσα σε έναν παροξυσμό έφτιαχναν ρεπορτάζ και κατασκεύαζαν το θάνατό της με μοναδικό επίκεντρο τον άνδρα φίλο της. | |
6 | Η αγνότητά της, τα μηνύματα από το κινητό της τηλέφωνο, οι “πρόστυχες σχέσεις” της δημοσιεύτηκαν τα πάντα και συζητούνταν δημοσίως, με μια αίσθηση εκδίκησης και λιντσαρίσματος της ήδη νεκρής γυναίκας. | |
7 | Bloggers στη μπλογκόσφαιρα έμειναν εμβρόντητοι από την αντιμετώπιση των δημοφιλών ΜΜΕ απέναντι σε ένα νεκρό πρόσωπο, χωρίς καμία απολύτως έγνοια για την προστασία της ιδιωτικότητάς της. Γυναίκες σε τρένο στη Varkala της Κεράλα. | 事件起因為一名女性研究員在行駛的列車上失蹤,之後卻陳屍在鄰近河中,由於她與一名男子同行,可惡的主流媒體集團Malayalam陷入瘋狂,將死因調查全都導向該名男性友人,她的貞操、手機簡訊、「下流情事」全都遭到公諸於世,不斷羞辱這位已亡故的女子。 |
8 | Φωτογραφία από το χρήστη του Flickr jynxzero. Άδεια CC BY-SA | 對於主流媒體無視亡者隱私的行徑,部落客全都嚇得目瞪口呆。 |
9 | Η Netha Hussain γράφει μια σημείωση σε έντονο ύφος στο Google Buzz της: Ζω στην Κεράλα και εδώ και 19 χρόνια ταξιδεύω με τρένο και άλλα μέσα μεταφοράς μέρα-νύχτα. | 喀拉拉邦搭乘火車的女性,照片來自Flickr用戶jynxzero,依據創用CC BY-SA授權使用 |
10 | Θα ταξιδεύω με τον ίδιο τρόπο και στο μέλλον επίσης. | Netha Hussain激動地寫道: |
11 | Δεν είμαι και τόσο σίγουρη το πόσο θα ζήσω ή αν θα μου συμβεί κάποιο ατύχημα στη ζωή μου. | |
12 | Αν κάτι μου συμβεί, ελπίζω απλά και προσεύχομαι να μη χρειαστεί να περάσω τα ίδια με το πρόσφατο περιστατικό. | |
13 | Δε θέλω οι εφημερίδες να έχουν πρωτοσέλιδα όπως: “Κοπέλα πέθανε κάτω από ύποπτες συνθήκες, τα μηνύματα στο κινητό της ελέγχονται εξονυχιστικά από την αστυνομία”. Μπορεί να υπάρχουν πολλά μηνύματα που να λένε “Σ' αγαπώ Neetha” από φίλους, τα οποία θα μπορούσαν να “κατασκευαστούν” ως παράνομες σχέσεις, κάτι που θα ενοχλήσει και την οικογένεια και τους φίλους μου. | 我住在喀拉拉邦,過去19年來,每天都搭乘火車及其他大眾交通工具,未來也不會變,我不知道自己壽命長短,也不知道是否會遇到意 外,若我發生什麼事,只希望自己不會遭遇近期事件,希望報紙頭條不會寫著,「女性死因存疑,警方正在檢視手機簡訊」,可能會有許多朋友傳來「我們愛你」的 內容,屆時就編造為男女關係,導致親友受到騷擾。 |
14 | Ο Dr. Sudeep KS, καθηγητής στο NIT, όπου η εκλιπούσα Indu εργαζόταν ως ερευνήτρια, έγραψε μια ανοιχτή επιστολή στον εκδότη της τοπικής εφημερίδας Deepika. Αγαπητή συντακτική ομάδα της Deepika, | 「國家科技研究中心」的Sudeep KS博士撰寫公開信給Malayalam集團旗下報紙《Deepika》編輯: |
15 | Στο σημερινό φύλλο της Deepika υπάρχει ένα ειδησεογραφικό απόσπασμα που σχετίζεται με το θάνατο της Indu, ερευνήτριας στο NIT Καλκούτας. | 親愛的《Deepika》編輯團隊, |
16 | Μνημονεύοντας “αστυνομικούς κύκλους”, το άρθρο αναφέρει πως η Indu και ο φίλος της, Subhash (επίκουρος καθηγητής στο Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών του ΝΙΤ), έμεναν μαζί τον τελευταίο ένα χρόνο. Ως κάποιος που μένει εντός του πανεπιστημιακού χώρου του ΝΙΤ, γνωρίζω ότι αυτό είναι λανθασμένο κι ότι η Indu έμενε στη Γυναικεία Φοιτητική Εστία του ΝΙΤ. | 貴報今天有則消息,涉及本中心一位研究生之死,報導內引述「警界」說法,指稱她與朋友(本中心電子系助理教授)過去一年同居,本人在此工作,明知此為不實,死者一直住在女性宿舍。 |
17 | Παρακαλώ σταματήστε να δημοσιεύετε τέτοιες αβάσιμες “ειδήσεις” στην εφημερίδα σας που προκαλούν εντυπώσεις, και μάλιστα χωρίς να τις επαληθεύετε, κάτι που συνδράμει μονάχα και στην ηθική δολοφονία της νεκρής φοιτήτριας. | |
18 | Ο Berly Thomas, δημοσιογράφος και ενεργός blogger, επιχειρηματολογεί σχετικά με όλα τα θέματα που τέθηκαν υπό συζήτηση από τα παραδοσιακά ΜΜΕ. | 請不要刊載如此毫無根據的煽動內容,卻完全不加查證,只是在破壞這位女性死者的名譽。 |
19 | Ένα ζήτημα που διατυμπανίζεται συνεχώς από τα ΜΜΕ είναι το ότι η Indu και ο άνδρας φίλος της ταξίδευαν μαζί. | 記者兼部落客Berly Thomas進一步說明主流媒體討論的各種角度: |
20 | Δεν είναι η πρώτη φορά που δυο άνθρωποι φίλοι μεταξύ τους ταξιδεύουν μαζί. Οι περισσότεροι στα ΜΜΕ που το σκέφτηκαν αυτό θα έκαναν το ίδιο πράγμα με τους συναδέρφους τους δημοσιογράφους. | 主流媒體時常提及,死者與男性友人同行,這並非世界初次有兩名朋友一同出遊,多數媒體強調這個論點時,也會影響其他同業的態度,但看到記者藉以誹謗當事人,還是令人驚訝。 |
21 | Κι όμως, είναι εκπληκτικό πως το χρησιμοποιούν για να δυσφημίσουν και να πανηγυρίσουν για την υπόθεση αυτή. | Sreejithd詢問能否求助法律保障隱私: |
22 | Ο Sreejithd ζητά βοήθεια σχετικά με τους νόμους περί ιδιωτικότητας. | 假若家人或我自己因不明情況死亡,是否有任何法律能維護隱私,不受外界窺探? |
23 | Αν εγώ ή κάποιος από την οικογένεια ή τους φίλους μου πεθάνει υπό όποιες μυστήριες συνθήκες, υπάρχει κάποιος νόμος που να μου παρέχει κάποια προστασία από τα αδιάκριτα βλέμματα; Προστασία από τον Τύπο και την αστυνομία εξίσου, που αδιάντροπα θα πανηγύριζε ερευνώντας τα προσωπικά μου μηνύματα, καταπατώντας έτσι την ιδιωτικότητά μου; Αύριο κάτι τέτοιο θα μπορούσε να συμβεί στον καθένα μας και πρέπει να γνωρίζουμε τους νόμους που ισχύουν. | |
24 | Τα ινδικά ΜΜΕ ακόμη σε πρώιμο στάδιο, με ηγέτη τα νέα ΜΜΕ και νέους διαύλους επικοινωνίας, έχουν ακόμη να διαμορφώσουν μια λογική αυτοπεριοριστική πολιτική και προσέγγιση, προκειμένου να σεβαστούν την ιδιωτικότητα των πολιτών. | 無論是對於媒體或警方皆然,因為兩者都會樂於查看個人簡訊,進而侵犯我的隱私,相同情況隨時可能發生在我們身上,我們必須瞭解相關法律。 |
25 | Μαζί με νομικό πλαίσιο περί ιδιωτικότητας, στην Κεράλα η κουλτούρα της σεξουαλικής βίας εναντίον γυναικών και ο ηθικός κώδικας χρειάζονται μια παραπάνω ματιά. | 印度媒體發展仍在初期,在大量新媒體及頻道叢生之時,卻尚未形成合理的自制原則,以尊重民眾隱私,除了法律層面之外,喀拉拉地區女性所受的性暴力與道德規範也需要深思。 |