# | ell | mkd |
---|
1 | Νότια Κορέα: Μετρό μόνο για γυναίκες – Ισχυρές αντιδράσεις | Јужна Кореја: Воведувањето на женски купеа наидува на отпор |
2 | Το μετρό είναι ένα από τα πιο γρήγορους, ασφαλέστερους και πιο βολικούς τρόπους για να αποφύγεις την κίνηση στους δρόμους της Σεούλ, την πρωτεύουσα της Νότιας Κορέας. | Метрото е еден од најбрзите, најбезбедните и најпрактичните начини за превоз низ полните улици на Сеул, главниот град на Јужна Кореја. |
3 | Τη στιγμή που η σεξουαλική παρενόχληση στο μετρό αυξάνεται, ειδικά κατά τις ώρες αιχμής και αργά το βράδυ, η κυβέρνηση της πόλης της Σεούλ αποφάσισε να δημιουργήσει ένα τμήμα μετρό μόνο για γυναίκες, ώστε να περιορίσει τα ποσοστά σεξουαλικής εγκληματικότητας - μια κίνηση που προκάλεσε έντονες διαδικτυακές αντιπαραθέσεις. | Земајќи го предвид порастот на сексуално малтретирање, особено во периодот на сообраќаен метеж како и доцна навечер, општинските власти во Сеул решија да се соочат со овој проблем преку воведување на купеа во метрото исклучиво наменети за жени. Ваквата одлука предизвика силна онлајн дебата. |
4 | Ο δήμος της Σεούλ ανακοίνωσε στις 20 Ιουλίου 2011 ότι πρόκειται να εφαρμόσει ένα τμήμα με τη γραμμή Νο. 2 του μετρό μόνο για τις γυναίκες, ξεκινώντας από τον Σεπτέμβριο. | На 20 јули 2011 година, градските власти во Сеул објавија дека, почнувајќи од септември, ќе воведат женски купеа во метро линијата број 2. Ако ваквиот чекор наиде на позитивни реакции од страна на граѓаните, ваквата иницијатива ќе се прошири и на другите линии. |
5 | Εάν λάβει θετικά σχόλια από τους πολίτες, ο δήμος θα επεκτείνει το έργο. | |
6 | Σύμφωνα με το τοπικό ρεπορτάζ και την αστυνομία του μετρό [ko], 550 σεξουαλικά αδικήματα αναφέρθηκαν κατά τους πρώτους πέντε μήνες του 2011, γεγονός που καταδεικνύει μια αύξηση της τάξης του 22% σε σχέση με πέρσι. | Според локалниот извештај издаден од метро полицијата [корејски], во првите пет месеци од 2011 биле пријавени 550 случаи на сексуално злоставување, што е пораст од 22% споредено со претходната година. |
7 | Ακόμα ένα τοπικό ρεπορτάζ αποκάλυψε [ko] ότι ο αριθμός των δραστών σεξουαλικών αδικημάτων το 2010 έφτασε τους 1.192. | Друг локален извештај открива [корејски] дека бројката на сексуални злосторници за 2010 година изнесува 1,192. |
8 | Οι αμφιβολίες των χρηστών του διαδικτύου | Сомнежи помеѓу нетизените |
9 | Η μεταφορά στο μετρό. Σεούλ, Νότια Κορέα. | Вагон во метро, Сеул, Јужна Кореја. |
10 | Εικόνα από το Flickr και το χρήστη Matthew R Lloyd (CC BY-NC-ND 2.0). | Слика од корисиникот на Фликр- Метју Р Лојд (Криејтив Комонс Наведи извор-Некомерцијално-Без изведени дела 2.0). |
11 | Οι περισσότεροι χρήστες που αμφιβάλλουν για την επίδραση της ιδέας αυτής, διαμαρτηρήθηκαν έντονα για αυτό το νέο σύστημα. | Многумина меѓу нетизените, сомневајќи се во ефективноста на ваквата идеја, строго се спротивставија на новиот систем. |
12 | O Seo Yong-hwan (@a2n5) που διαχειρίζεται ένα ψηφιακό κατάστημα γυναικείων παπουτσιών έγραψε στο twitter του [ko]: | Сео Јонг-уан (@a2n5) кој има онлајн продавница за женски обувки напишал на Твитер [корејски]: |
13 | Κάθε φορά που χρησιμοποιώ το μετρό προσπαθώ να διατηρώ χαμηλό προφίλ και να προσέχω, ώστε να μην με περάσουν για κάποιον που κάνει απόπειρα σεξουαλικής παρενόχλησης. | Кога и да се возам во метрото, секогаш се трудам да бидам незабележителен и внимателен само за да не помислат дека сум еден од тие сексуални злосторници. |
14 | Αυτό είναι αντίστροφη διάκριση. | Ова е обратна дискриминација. |
15 | Κατά τη διάρκεια της ώρας αιχμής στον περιφερειακό - βάζω στοίχημα - οι περισσότερες γυναίκες θα επέλεγαν τις πιο κοντινές εξόδους του μετρό και όχι το τμήμα του μετρό μόνο για γυναίκες. | Сигурен сум дека за време на сообраќајниот метеж, жените ќе претпочитаат да седат во купеата чии излез е најблиску до другите линии отколку во женските купеа. |
16 | Η Kang Hyun-ju (@nymphtintin), πανεπιστημιακή φοιτήτρια έγραψε στο twitter της [ko]: | Кан Хиун-ју (@nymphtintin), студентка, напишала на Твитер [корејски]: |
17 | Το μετρό μόνο για γυναίκες είναι παράλογη ιδέα. | Женските купеа се апсурдна замисла. |
18 | Εδώ με το ζόρι χρησιμοποιούνται σωστά οι θέσεις για τους αδύναμους, τους ηλικιωμένους και τις εγκύους. | Дури и веќе постоечките седишта наменети за изнемоштени и стари лица, лица со инвалидитет и бремени жени едвај да си ја вршат вистинската функција. |
19 | Δεν είναι η πρώτη φορά που η ιδέα για ένα μετρό μόνο για γυναίκες χρησιμοποιείται στην πραγματική ζωή. | Ова не е прв пат ваква идеја за женски купеа да биде реализирана. |
20 | Το 1992 ένα παρόμοιο σύστημα εφαρμόστηκε στην υπόγεια γραμμή Νο. 1, όμως σύντομα απέτυχε γιατί οι πολίτες δεν τήρησαν τον κανόνα. | Во 1992 год. слична иницијатива беше воведена на метро линијата број 1, но брзо беше повлечена откако луѓето не ги почитуваа правилата. |
21 | Όταν επρόκειτο για βιαστικούς μαθητές και εργαζόμενους, το να προλάβουν τη σωστή υπόγεια αμαξοστοιχία ήταν πολύ πιο σημαντικό από το να καθίσουν στο σωστό τμήμα. | Кога станува збор за зафатените студенти и работници, тие се повеќе загрижени да ја фатат правата линија отколку да влезат во правото купе. |
22 | Ο διαχωρισμός των φύλων | Полова сегрегација |
23 | Στο πιο ενεργό δημόσιο φόρουμ της Νότιας Κορέας, το Daum Agora, ο χρήστης RaphyRyu έγραψε [ko] ότι ο διαχωρισμός δύσκολα θα αποτελέσει λύση για την σεξουαλική παρενόχληση: | На еден од најактивните јавни форуми во Јужна Кореја, Даум агора, интернет корисникот RaphyRyu напиша [корејски] дека сегрегацијата воопшто не е решение против сексуалното злоставување: |
24 | Ο σκοπός του μετρό μόνο για γυναίκες θα ήταν να προστατεύσει τις γυναίκες από σεξουαλικά αδικήματα. | Целта на воведувањето на женски купеа ќе биде да се заштитат жените од сексуално малтретирање. |
25 | Αν όντως είναι αποφασισμένοι να αποτρέψουν τα αδικήματα εναντίον των γυναικών, θα ήταν καλύτερο να αυξήσουν την αστυνόμευση του μετρό και να ενισχύσουν την υπάρχουσα νομοθεσία με βαριά τιμωρία - αντί να απομονώνουν τις γυναίκες σε ένα κλειστό χώρο. | Тогаш ако навистина сакаат да ги заштитат жените, подобро ќе биде да го зајакнат обезбедувањето во метрото и да ги изменат постоечките закони со воведување на строги казни отколку да ги изолираат жените во една затворена просторија. |
26 | Με την πρώτη ματιά, αυτό το νέο σύστημα μπορεί να φαίνεται πως “θα βοηθήσει στην εκ θεμελίων πρόληψη των αδικημάτων”, όμως στην πραγματικότητα δεν είναι κάτι άλλο παρά “τρέξιμο μακρυά από το πρόβλημα”, επειδή αυτοί είναι ανίκανοι. | На прв поглед новиот систем може да изгледа како „решавање на проблемот од корен“, но всушност овој систем е само „бегање од проблемот“ незнаејќи како да се справиме со него. |
27 | Σκεφτείτε την αντίθετη περίπτωση: γναίκες που χρησιμοποιούν τις κανονικές γραμμές του μετρό ή που το χρησιμοποιούν σε ώρες που δεν υπάρχει η γραμμή μόνο για γυναίκες. | Замислете си ја спротивната ситуација; жени се возат во обичните купеа или пак го користат метрото во часовите кога нема женски купеа. |
28 | (Όταν κάτι συμβεί στις γυναίκες σε αυτές τις περιπτώσεις,) παραμένουν απροστάτυετες. | (Кога нешто ќе им се случи на жените во овие случаи) тие ќе бидат незаштитени. |
29 | Πολλοί χρήστες του διαδικτύου, όπως ο Min-goon, μας υπενθύμισε [ko] το φιάσκο του 1997 στο μετρό, όταν η αμαξοστοιχία μόνο για γυναίκες τέθηκε σε εφαρμογή και εγκαταλήφθηκε σε χρόνο μηδέν. | Многу интернет корисници, меѓу кои и Мин-гун, нè потсети [корејски] на фијаското што се случи во 1997 година кога се покрена слична иницијатива која веднаш се покажа како неуспешна. |
30 | Είναι οι άντρες εν δυνάμει κακοποιοί για σεξουαλικά αδικήματα; | Мажите како потенцијални сексуални злосторници? |
31 | Ο χρήστης Green note που παρουσιάζει τον εαυτό του ως ένα 20χρονο μαθητή κολεγίου που χρησιμοποιεί το μετρό σχεδόν κάθε μέρα έγραψε [ko]: | Интернет корисникот Грин ноут кој себеси се претставува како 20-годишен студент кој речиси секојдневно се вози во метрото пишува [корејски]: |
32 | Βγαίνω από το σπίτι μου και παίρνω ένα λεωφορείο για να φτάσω στο σταθμό μετρό Jamsil και βλέπω ένα πλήθος κόσμου να στέκεται εκεί. όταν η ουρά για το μετρό είναι μεγάλη, σκέφτομαι “Θεέ μου, πάλι θα στριμωχτούμε στη διαδρομή” και αυτό γιατί υπάρχουν πολλά κατά λάθος αγγίγματα ξένων κατά τη διάρκεια της διαδρομής. | Излегувам од дома и фаќам автобус за да стасам до метро станицата Џамсил каде што секогаш има толпа луѓе. И кога ќе видам долга редица луѓе кои го чекаат возот си помислувам „Боже! |
33 | […] Η ιδέα του μετρό μόνο για τις γυναίκες βασίζεται στο οτι θεωρούν ότι όλοι οι άντρες μπορούν “εν δυνάμει' να παρενοχλήσουν σεξουαλικά κάποιες γυναίκες. | Ова ќе биде едно неудобно патување“, затоа што помеѓу толкава гужва има големи шанси за несакани допири во текот на возењето. […] Идејата за женски купеа кажува дека на секој маж се гледа како на „потенцијален“ сексуален напаѓач. |
34 | Τα περισσότερα διαδικτυακά σχόλια για το νέο αυτό σύστημα είναι αρνητικά. | Повеќето од онлајн реакциите во однос на новиот систем се негативни. |
35 | Ωστόσο κάποιοι υπερασπίζονται το σύστημα. | Сепак, има и неколку луѓе кои го бранат новиот систем. |
36 | Ο Dong-hyun (@Beautiful_KWON) έγραψε στο twiitter του[ko]: | Донг-хуин (@Beautiful_KWON) напиша на Твитер [корејски]: |
37 | Το επιχείρημα [της πλευράς υπεράσπισης του μέτρου] είναι “να σκεφτείτε τις οικογένειές σας και την κοπέλα σας”. | Главниот аргумент на оние кои се за ваквиот систем е - „помислете на вашето семејство и девојки“. |
38 | Είναι πραγματικά δυνατό επιχείρημα. Θα το ψήφιζα. | Ова е навистина добра одлука и јас би гласал за неа. |
39 | Μια παλαιότερη διαδικτυακή ψήφοφορία [ko] που έγινε αρκετές εβδομάδες πριν την απόφαση των αρχών της πόλης, έδειξε οτι στους πολίτες της Σεούλ πράγματι αρχικά άρεσε η ιδέα, επειδή θα είχε οφέλη και για τις δύο πλευρές: οι γυναίκες θα ένιωθαν πιο ασφαλείς, ενώ οι άντρες θα απέφευγαν περιττές περαξηγήσεις που απορρέουν από τα αναπόφευκτες τυχαίες στενές επαφές που συμβαίνουν στο πολυπληθές υπόγειο μετρό. | Претходно онлајн гласање [корејски] коешто се случи неколку недели пред градските власти да ја објават својата одлука покажува дека првично јужно корејските интернет корисници всушност ја сакале ваквата идеја, верувајќи дека таа може да биде од корист и за двата пола: жените ќе се чувствуваат побезбедно, додека пак мажите ќе го избегнат секое можно непотребно недоразбирање кое би произлегло од неизбежните и случајни физички контакти кои се секојдневие во преполното метро. |